ETYKA W MARKETINGU INFLUENCERSKIM webinarium dla arbitrów Komisji Etyki Reklamy
14 czerwca 2022 r. Influencer marketing to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów marketingu. Szacuje się, że wartość tego rynku globalnie przekroczyła już 15 mld dolarów, a w Polsce kilkaset milionów złotych. Z influencerami współpracują zarówno największe globalne marki, jak i firmy z sektora MŚP z każdej branży. Niestety ze względu na ogromną dynamikę zmian,…
Polski Lek dołączył do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy
Informacja prasowa z dnia 31 marca 2022 r. Miło nam poinformować, że Polski Lek Sp. z o.o. został członkiem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, którego jednym z głównych celów jest promowanie najwyższych standardów komunikacji. Jako członek Rady Reklamy Polski Lek będzie aktywnie uczestniczyć w działaniach wspierających samoregulację i tworzenie odpowiedzialnych przekazów reklamowych w polskiej przestrzeni medialnej. „Firma…
AI Transformation aktualne trendy i ich potencjalny wpływ na rynek
1 marca, godz. 17:00 onlinewebinarium dla arbitrów Komisji Etyki Reklamy i członków Komisji Copy Adviceprowadzi dr Anna Gumkowska Pojęcie Artificial Intelligence nie jest nowe, ma za sobą 80 letnią historię. Jego powstanie wiąże się z 1942 rokiem i „Trzema Prawami Robotyki” Asimova. Gdzie tak naprawdę jesteśmy dzisiaj w kwestiach AI? Czy spełniły się założenia pierwszych…
Komunikacja klimatyczna – jak rozpoznać greenwashing w kontekście deklaracji klimatycznych?
Informacja prasowa z dnia 31 stycznia 2022 r. webinarium dla Komisji Rady Etyki Reklamy prowadzone przez Fundację Climate Strategies Poland 1 lutego 2022, godz.: 16.00 W trakcie spotkania przedstawimy pojęcia związane z neutralnością klimatyczną oraz redukcją emisji gazów cieplarnianych, a także podstawowe pojęcia i wymogi wynikające z najnowszego Standardu SBTi. Pokażemy jak przedsiębiorstwa komunikują swoje…
Firma Goodvalley dołączyła do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy
Informacja Prasowa z dnia 9 września 2021 r. Miło nam poinformować, że firma Goodvalley została członkiem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, którego jednym z głównych celów jest promowanie najwyższych standardów komunikacji. Jako członek Rady Reklamy Goodvalley będzie aktywnie uczestniczyć w działaniach wspierających samoregulację i tworzenie odpowiedzialnych przekazów reklamowych w polskiej przestrzeni medialnej. „W Goodvalley uważamy, że…
Betclic członkiem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy
Informacja prasowa z dnia 2 września 2021 r. Od września Betclic został członkiem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Nie ukrywamy radości, że wraz z firmą Betclic otwieramy się na nowe branże rynku. Obok wspólnych działań wspierających samoregulację i etykę w reklamie, rozpoczniemy w Radzie Reklamy prace nad kolejnym kodeksem branżowym. „Betclic wierzy, że wysokie standardy etyczne…
Bionorica Polska dołączyła do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy
Informacja prasowa z dnia 1 września 2021 r. Miło nam poinformować, że Bionorica Polska została członkiem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, którego jednym z głównych celów jest promowanie najwyższych standardów komunikacji. Jako członek Rady Reklamy Bionorica będzie aktywnie uczestniczyć w działaniach wspierających samoregulację i tworzenie odpowiedzialnych przekazów reklamowych w polskiej przestrzeni medialnej. „Jest nam niezmiernie miło,…
KTO PYTA, NIE BŁĄDZI
COPY ADVICE™NARZĘDZIE OCENY PRZEKAZÓW REKLAMOWYCH PRZED ICH EMISJĄ Copy Adviceᵀᴹ w zgodzie z najwyższymi europejskimi standardami działa na polskim rynku od grudnia 2020 r., pomagając w identyfikacji możliwych problemów w przekazie. Minimalizuje ryzyko zaskarżenia reklamy, kolizji z zasadami etycznymi i narażenia wizerunku i reputacji. Uczestnicy rynku reklamowego w Polsce i twórcy reklam doceniają tę wyjątkową…
Specyfika reklamy internetowej w orzecznictwie KER warsztat dla Komisji Etyki Reklamy
Za nami fantastyczny warsztat dla arbitrów i arbitrzyń Komisji Etyki Reklamy prowadzony przez Elżbietę Kondziołę. Była to pierwsza część, wprowadzająca do praktycznych aspektów pracy w orzecznictwie KER. Porusza ważne kwestie dla wstępnego rozpatrywania skarg na reklamy internetowe i orzecznictwa. Przedstawia budowę ekosystemu reklamy internetowej, w szczególności reklamy display w tym wideo, z podziałem na kampanie realizowane…
Nowe otwarcie w Radzie Reklamy
Walne wyborczo-sprawozdawcze za nami. Dnia 24 czerwca 2021 roku członkowie Rady Reklamy spotkali się, żeby podsumować ostatnie dwa lata działalności organizacji oraz wybrać nowe władze na nową kadencję. Na początku podsumowaliśmy wyniki prac zarządu za okres 2019-2021 oraz osiągnięcia organizacji w dwóch najważniejszych dla niej aspektach działalności: promocji samoregulacji i promocji etyki w reklamie. Członkowie…
Seksizm i płeć w reklamie
Seksizm w reklamie: jak zwalczać, jak oceniać Advertising Standards Authority, podmiot zajmujący się oceną reklam w kontekście zgodności z funkcjonującymi w Wielkiej Brytanii standardami reklamowymi, w swoim raporcie dotyczącym stereotypów płciowych „Obraz, postrzeganie i krzywda” określił 6 obszarów, w przypadku których można mówić o wykorzystywaniu stereotypów, a więc uproszczonych i negatywnych w odbiorze przekonań o…
Kto woli zielone słowa od zielonych czynów?
Kto woli zielone słowa od zielonych czynów? Dla osób, które charakteryzuje narcyzm narodowy, greenwashing jest atrakcyjniejszy niż prawdziwe działania proekologiczne. Poprawa wizerunku własnego narodu jest ważniejsza niż realne zmiany – wynika z najnowszych badań międzynarodowego zespołu psychologów pod kierunkiem prof. Aleksandry Cisłak z Uniwersytetu SWPS. Czym jest ekościema? Greenwashing (po polsku określany czasem jako ekościema)…