Biznes tworzy wspólne standardy samoregulacji w komunikacji

 

W Warszawie odbyło się Forum Samoregulacji – spotkanie przedstawicieli kilkudziesięciu organizacji branżowych reprezentujących największe sektory polskiej gospodarki, którzy podjęli pracę nad wspólnymi standardami etycznymi w komunikacji marketingowej i public relations. Dzięki nim konsumenci, a zwłaszcza dzieci i młodzież, będą jeszcze lepiej chronieni przed niewłaściwymi treściami w reklamie i innych działaniach marketingowych. W Forum uczestniczyli także przedstawiciele regulatorów rynku.

Czytaj więcej

25 lat europejskiej samoregulacji w reklamie

 

W październiku dwudziestą piątą rocznicę powstania obchodzić będzie europejska organizacja samoregulacyjna, zajmującej się promocją wysokich standardów w reklamie – European Advertising Standards Alliance (EASA). Z kolei polski system samoregulacji w obszarze komunikacji marketingowej ma już ponad dziesięć lat i może pochwalić się coraz większą skutecznością, co potwierdza analiza działalności Komisji Etyki Reklamy w 2016 r.

Czytaj więcej

APEL do twórców i osób wpływających na kształt reklamy

Rada Reklamy zwraca się z apelem do twórców i osób wpływających na kształt reklamy, aby decydując się na wykorzystywanie symboliki narodowej i konotacji historycznych, posługiwały się nimi stosując zasady określone w Kodeksie Etyki Reklamy, czyli zgodnie z dobrymi obyczajami i w poczuciu odpowiedzialności społecznej.

Czytaj więcej

Drugi monitoring systemu samoregulacji reklamy żywności skierowanej do dzieci

Drugi monitoring systemu samoregulacji w dziedzinie reklamy żywności skierowanej do dzieci do lat 12 przeprowadzony przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji potwierdził, że samoregulacja nadawców telewizyjnych jest skutecznym rozwiązaniem w ograniczaniu reklam i wskazań sponsorskich dotyczących artykułów spożywczych i napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana.

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jest depozytariuszem „Kryteriów żywieniowych” będących trzonem samoregulacji podpisanej w 2014 roku przez wszystkich kluczowych nadawców telewizyjnych m.in.: Telewizja Polsat, Telewizja Polska, Telewizja Puls, TVN, ITI Neovision, VIMN Poland, The Walt Disney Company (Polska).

Czytaj więcej

11 edycja Forum IAB – 7-8 czerwca w Warszawie

ŚWIAT POD NAPIĘCIEM. NOWY PORZĄDEK W REKLAMIE

Jedenasta edycja FORUM IAB, konferencji marketingowej w kraju organizowanej przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska odbędzie się w dniach 7-8 czerwca w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. Rada Reklamy objęła honorowy patronat nad imprezą.

Czytaj więcej

Suplementy diety – wspólna akcja 12 instytucji

Suplementy diety nie leczą, ani nie zapobiegają chorobom. Są środkami spożywczymi. Mogą one mieć korzystny wpływ na zdrowie, ale też negatywnie wpływać na organizm, dlatego nie stosuj ich na chybił-trafił. Dziś po raz pierwszy 12 instytucji we wspólnej akcji przypomina o właściwościach suplementów diety.

Czytaj więcej

Konferencja „Reklama żywności skierowana do dzieci poniżej 12 roku życia”

19 marca 2015 roku Rada Reklamy zorganizowała konferencję na temat reklamy żywności skierowanej do dzieci poniżej 12 roku życia. W konferencji wzięli udział przedstawiciele Nadawców, Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Sejmu, Ministerstwa Zdrowia, a także przedstawiciele organizacji członkowskich Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Arbitrzy Komisji Etyki Reklamy i dziennikarze.

Czytaj więcej

Konferencja „Deklaracje marketingowe – nadchodzące wyzwania dla przemysłu kosmetycznego”

Kilkudziesięciu ekspertów oraz prelegenci reprezentujący wiele dziedzin spotkali się 13 marca 2015 roku w Warszawie w hotelu Intercontinental. Dyskutowali o właściwym stosowaniu deklaracji marketingowych w kosmetykach. Konferencję „Deklaracje marketingowe – nadchodzące wyzwania dla przemysłu kosmetycznego” zorganizowało Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości Czyste Piękno.

Czytaj więcej

Skuteczniejsza samoregulacja reklam żywności skierowanych do dzieci

W Polsce od 1 stycznia 2015 roku obowiązuje porozumienie nadawców telewizyjnych w zakresie emisji reklam artykułów spożywczych i napojów do dzieci poniżej 12 lat. Stanowi ono, że audycjom kierowanym do dzieci w wieku do 12 lat nie będą towarzyszyły reklamy artykułów spożywczych i napojów, które nie spełniają zaakceptowanych przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie, Kryteriów Żywieniowych, stanowiących załącznik 2a do Kodeksu Etyki Reklamy.

Czytaj więcej

Nominacje dla Arbitrów Komisji Etyki Reklamy

10 lutego, arbitrzy Komisji Etyki Reklamy, odebrali z rąk prezesa Rady Reklamy, Jacka Barankiewicza, nominacje na kolejną kadencję, trwającą do końca 2016 roku. 30 arbitrów nominowanych przez środowiska reprezentujące agencje reklamowe, media oraz reklamodawców rozstrzygać będzie w sprawie zgodności przekazów reklamowych z Kodeksem Etyki Reklamy. … Czytaj więcej

1 2 3 4 5 6