AKTUALNOŚCI

Alkohol w saszetkach?

Rzeczniczka Praw Dziecka zwróciła się do Ministerstwa Zdrowia o wprowadzenie natychmiastowych zmian prawnych zabraniających sprzedaży alkoholu w opakowaniach, które przypominają produkty dla dzieci pod względem kształtu, kolorystyki, jak i stylu graficznego. Dziś odbyła się debata o alkoholu w tubkach, o zbyt łatwym dostępie do alkoholu i o potrzebie zmiany nawyków młodych Polaków. Paulina Zyśk-Lisica z Komisji Etyki…

Zapraszamy na konferencję “Odpowiedzialność reklamy”

Zapraszamy na trzecią edycję Reklamuję Etycznie! W tym roku podczas konferencji zajmiemy się tematem odpowiedzialności reklamy w nowych paradygmatach komunikacji. Zarezerwuj swoje miejsce na 3 grudnia. Liczba bezpłatnych miejsc ograniczona. REJESTRACJA OTWARTA W gronie specjalistów z różnych dziedzin, praktyków oraz naukowców, osób zajmujących się reklamą w wielu wymiarach porozmawiamy o tym, jaka jest współczesna reklama…

Mozaika Klimatyczna w Radzie Reklamy 6 września, 10:00 w Warszawie

Zapraszamy Was do udziału w wyjątkowym warsztacie stacjonarnym. Mozaika Klimatyczna, 6.09, godz. 10:00 w Warszawie. Zarezerwuj swoje miejsce! Warsztat oparty o najlepsze naukowe źródła wiedzy o klimacie. NAUKA – REFLEKSJA – DYSKUSJA  Szczegóły wydarzenia: https://genetyczni.radareklamy.pl/mozaika-klimatyczna/ Grupa maksymalnie 16 osobowa. Dotychczas 1 250 000 wzięło udział w tym warsztacie. Zarezerwuj swoje miejsce! W agendzie: • Przystępne wyjaśnienie…

Dezinformacja: obszary, wyzwania, perspektywy

webinarium Rady Reklamy 2 lipca, godz.16:00 Dezinformacja jako zjawisko najczęściej kojarzona jest z mediami i polityką, tymczasem możemy spotkać się z nią w praktycznie wszystkich sferach naszego życia. Jest to szczególnie duże wyzwanie dla branży reklamowej, ponieważ język, obraz i komunikacja są tym, co dezinformację tworzy i dystrybuuje. Ważne jest zatem wiedzieć, jak wygląda skala…

Najnowsza w Polsce kompleksowa samoregulacja ds. etycznej reklamy suplementów diety

informacja prasowa z dnia 23.05.2024 r. Rada Reklamy wypracowała najbardziej aktualną w Polsce, kompleksową samoregulację ds. etycznej reklamy suplementów diety.  Samoregulacja stała się ważną częścią Kodeksu Etyki Reklamy. Jesteśmy dumni, że stworzyliśmy i wprowadziliśmy do Kodeksu Etyki Reklamy ten dokument. Dzięki niemu Rada Reklamy zrobiła kolejny pionierski krok, aby zwiększyć ochronę konsumentów i zapobiegać wprowadzaniu…

Dark patterns, czyli jak przedsiębiorcy mogą wprowadzić konsumentów w błąd

Zwodnicze interfejsy – brzmią znajomo? Dark patterns odnoszą się do projektowania interfejsów internetowych, mających na celu manipulowanie zachowaniami użytkowników. Najczęściej stosowane są na stronach internetowych w celu osiągnięcia konkretnego celu np. nakłonienia użytkownika do kliknięcia w konkretny link, dodania do koszyka dodatkowego produktu. Interfejs może być zaprojektowany również w taki sposób, aby użytkownik zaakceptował domyślny,…

Męskie wizerunki z „reklamowej szafy”

W reklamie dużo mówi się o wizerunku kobiety. Znacznie mniej o mężczyznach, którzy zmieniają się nie tylko w otaczającym świecie, ale i w spotach reklamowych. Marki z jednej strony dostrzegają zmiany społeczne, zmieniają zwłaszcza te najmniej lubiane stereotypowe role płci w reklamie, inspirują, doradzają i uczą. Z drugiej strony tworzą nowe schematy, kształtują nowe typy…

GREENWASHING CZY NIE?

Reklama o zeroemisyjnym produkcie czy neutralnej klimatycznie firmie Osiągnięcie neutralności klimatycznej/węglowej/emisyjnej jest Świętym Graalem dla przedsiębiorstw, państw, naszej cywilizacji. Dziś jesteśmy daleko od osiągnięcia tego stanu rzeczy. Globalne emisje CO2 nadal rosły w 2023, w drugiej połowie 2023 r.  w 182 na 184 krajach przekroczona została bariera wzrostu średniej temperatury o 1,5C vs. epoka przedindustrialna[1]….

Grupa robocza ds. weryfikacji załącznika 1 Kodeksu Etyki Reklamy (reklama piwa)

Decyzją zarządu Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz zgodnie z Regulaminem Grup Roboczych Rady Reklamy informujemy, że 19 stycznia 2024 r. została powołana grupa robocza ds. weryfikacji i aktualizacji zapisów Kodeksu Etyki Reklamy dotyczących reklamy piwa. Cele grupy: • Analiza skarg na reklamy alkoholu wpływających do Komisji Etyki Reklamy ze szczególnym uwzględnieniem skarg na reklamy piwa…

AI ANTE PORTAS

DUCH ZAKLĘTY W MASZYNIE Obawy przed „duchem zaklętym w maszynie” ludzkość generowała od momentu, w którym udało się jej stworzyć pierwszą maszynę „myślącą”. Już w 1495 r. Leonardo da Vinci zaprojektował mechanicznego rycerza naśladującego ruchy walczącego człowieka. Do czasów współczesnych powstało setki tysięcy projektów i prototypów „myślących” maszyn. Od zarania ery komputerów zastanawialiśmy się, czy…

AI?
Ona już jest. I jest inteligentna!

Jan Hartman Sztuczna inteligencja dla branży reklamowej oznacza nowe, nieznane wcześniej możliwości personalizowania przekazu reklamowego, lecz także możliwości nieetycznej manipulacji emocjonalnej, której odbiorcy nie będą w stanie się oprzeć. Symetria między marketingiem i konsumentem, równowaga sił pomiędzy nimi na zawsze odejdą w przeszłość. Władza marketingu, wyposażonego w potężne algorytmy, będzie przemożna. Sprzedawać będzie ten, kogo…