AKTUALNOŚCI

Konferencja EASA Paryż 2025

W kwietniu 2025 roku odbyła się cykliczna konferencja EASA, której gospodarzem była tym razem francuska organizacja samoregulacyjna. Spotkanie miało miejsce w Paryżu i zgromadziło przedstawicieli branży z całej Europy.Przez trzy intensywne dni uczestnicy rozmawiali o kluczowych trendach kształtujących rynek reklamy w Europie, ze szczególnym uwzględnieniem roli samoregulacji. W centrum dyskusji znalazły się takie tematy jak…

UOKIK

W ostatnim czasie odbyło się spotkanie przedstawicieli Rady Reklamy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, podczas którego omówiono szereg kwestii związanych z bieżącą współpracą oraz przyszłymi inicjatywami.Jesteśmy przekonani, że zacieśnienie współpracy z UOKiK pozwoli wzmocnić rolę samoregulacji w obszarze reklamy i jeszcze skuteczniej dbać o standardy komunikacji rynkowej.W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele departamentów obu organizacji.

Nowa samoregulacja branży piwowarskiej

Nadzwyczajne Zebranie Członków Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, które zebrało się w dniu 17 grudnia 2024 roku,  podjęło uchwałę o przyjęciu nowego brzmienia Załącznika nr 1 do Kodeksau Etyki Reklamy dotyczącego Standardów Reklamy Piwa. Załącznik ten stanowi część Kodeksu i jest samoregulacją branżową branży piwowarskiej w Polsce. Zmiany w treści Załącznika są konsekwencją zmieniającego się rynku…

Alkohol w saszetkach?

Rzeczniczka Praw Dziecka zwróciła się do Ministerstwa Zdrowia o wprowadzenie natychmiastowych zmian prawnych zabraniających sprzedaży alkoholu w opakowaniach, które przypominają produkty dla dzieci pod względem kształtu, kolorystyki, jak i stylu graficznego. Dziś odbyła się debata o alkoholu w tubkach, o zbyt łatwym dostępie do alkoholu i o potrzebie zmiany nawyków młodych Polaków. Paulina Zyśk-Lisica z Komisji Etyki…

Zapraszamy na konferencję „Odpowiedzialność reklamy”

Zapraszamy na trzecią edycję Reklamuję Etycznie! W tym roku podczas konferencji zajmiemy się tematem odpowiedzialności reklamy w nowych paradygmatach komunikacji. Zarezerwuj swoje miejsce na 12 marca 2025. Liczba bezpłatnych miejsc ograniczona. REJESTRACJA OTWARTA W gronie specjalistów z różnych dziedzin, praktyków oraz naukowców, osób zajmujących się reklamą w wielu wymiarach porozmawiamy o tym, jaka jest współczesna…

Mozaika Klimatyczna w Radzie Reklamy 6 września, 10:00 w Warszawie

Zapraszamy Was do udziału w wyjątkowym warsztacie stacjonarnym. Mozaika Klimatyczna, 6.09, godz. 10:00 w Warszawie. Zarezerwuj swoje miejsce! Warsztat oparty o najlepsze naukowe źródła wiedzy o klimacie. NAUKA – REFLEKSJA – DYSKUSJA  Szczegóły wydarzenia: https://genetyczni.radareklamy.pl/mozaika-klimatyczna/ Grupa maksymalnie 16 osobowa. Dotychczas 1 250 000 wzięło udział w tym warsztacie. Zarezerwuj swoje miejsce! W agendzie: • Przystępne wyjaśnienie…

Dezinformacja: obszary, wyzwania, perspektywy

webinarium Rady Reklamy 2 lipca, godz.16:00 Dezinformacja jako zjawisko najczęściej kojarzona jest z mediami i polityką, tymczasem możemy spotkać się z nią w praktycznie wszystkich sferach naszego życia. Jest to szczególnie duże wyzwanie dla branży reklamowej, ponieważ język, obraz i komunikacja są tym, co dezinformację tworzy i dystrybuuje. Ważne jest zatem wiedzieć, jak wygląda skala…

Najnowsza w Polsce kompleksowa samoregulacja ds. etycznej reklamy suplementów diety

informacja prasowa z dnia 23.05.2024 r. Rada Reklamy wypracowała najbardziej aktualną w Polsce, kompleksową samoregulację ds. etycznej reklamy suplementów diety.  Samoregulacja stała się ważną częścią Kodeksu Etyki Reklamy. Jesteśmy dumni, że stworzyliśmy i wprowadziliśmy do Kodeksu Etyki Reklamy ten dokument. Dzięki niemu Rada Reklamy zrobiła kolejny pionierski krok, aby zwiększyć ochronę konsumentów i zapobiegać wprowadzaniu…

Dark patterns, czyli jak przedsiębiorcy mogą wprowadzić konsumentów w błąd

Zwodnicze interfejsy – brzmią znajomo? Dark patterns odnoszą się do projektowania interfejsów internetowych, mających na celu manipulowanie zachowaniami użytkowników. Najczęściej stosowane są na stronach internetowych w celu osiągnięcia konkretnego celu np. nakłonienia użytkownika do kliknięcia w konkretny link, dodania do koszyka dodatkowego produktu. Interfejs może być zaprojektowany również w taki sposób, aby użytkownik zaakceptował domyślny,…

Męskie wizerunki z „reklamowej szafy”

W reklamie dużo mówi się o wizerunku kobiety. Znacznie mniej o mężczyznach, którzy zmieniają się nie tylko w otaczającym świecie, ale i w spotach reklamowych. Marki z jednej strony dostrzegają zmiany społeczne, zmieniają zwłaszcza te najmniej lubiane stereotypowe role płci w reklamie, inspirują, doradzają i uczą. Z drugiej strony tworzą nowe schematy, kształtują nowe typy…

GREENWASHING CZY NIE?

Reklama o zeroemisyjnym produkcie czy neutralnej klimatycznie firmie Osiągnięcie neutralności klimatycznej/węglowej/emisyjnej jest Świętym Graalem dla przedsiębiorstw, państw, naszej cywilizacji. Dziś jesteśmy daleko od osiągnięcia tego stanu rzeczy. Globalne emisje CO2 nadal rosły w 2023, w drugiej połowie 2023 r.  w 182 na 184 krajach przekroczona została bariera wzrostu średniej temperatury o 1,5C vs. epoka przedindustrialna[1]….