AI ANTE PORTAS
DUCH ZAKLĘTY W MASZYNIE Obawy przed „duchem zaklętym w maszynie” ludzkość generowała od momentu, w którym udało się jej stworzyć pierwszą maszynę „myślącą”. Już w 1495 r. Leonardo da Vinci zaprojektował mechanicznego rycerza naśladującego ruchy walczącego człowieka. Do czasów współczesnych powstało setki tysięcy projektów i prototypów „myślących” maszyn. Od zarania ery komputerów zastanawialiśmy się, czy…
AI? Ona już jest. I jest inteligentna!
Jan Hartman Sztuczna inteligencja dla branży reklamowej oznacza nowe, nieznane wcześniej możliwości personalizowania przekazu reklamowego, lecz także możliwości nieetycznej manipulacji emocjonalnej, której odbiorcy nie będą w stanie się oprzeć. Symetria między marketingiem i konsumentem, równowaga sił pomiędzy nimi na zawsze odejdą w przeszłość. Władza marketingu, wyposażonego w potężne algorytmy, będzie przemożna. Sprzedawać będzie ten, kogo…
Gen AI i przyszłość rynku reklamy
dr Dominika Kaczorowska-Spychalska Zdjęcie pochodzi z serwisu Freepik (freepik.com) w ramach darmowej licencji. Wartość rynku reklamy w Polsce w drugim kwartale tego roku roku wzrosła o 6,7% w stosunku do okresu analogicznego w 2022 r. Największy wzrost odnotowano w przypadku reklamy internetowej, chociaż był on widoczny także w przypadku reklamy telewizyjnej, radiowej czy kinowej, jak…
Algorytmy zmiany: Czas odpowiedzieć na trudne pytania
Sebastian Kondracki Zdjęcie pochodzi z serwisu Freepik (freepik.com) w ramach darmowej licencji. Nikomu nie trzeba udowadniać, że AI, szczególnie Generatywna AI, oraz pokrewne technologie rozwijają się w niesamowitym, wykładniczym tempie. Miesiąc po miesiącu świadkami jesteśmy ‘kognitywnych’ przełomów, pojawiają się innowacyjne narzędzia, a dzieła sztuki tworzone przez AI – obrazy, filmy, muzyka – zadziwiają swoją kreatywnością….
Na cóż nam ta etyka …?
Zdjęcie pochodzi z serwisu Freepik (freepik.com) w ramach darmowej licencji. No właśnie: do czego jest nam potrzebna etyka? A konkretniej – etyczna komunikacja? Odpowiecie: „no jak to, trzeba być etycznym”, „jest odpowiedzialność społeczna”, „mamy zobowiązania wobec…..„ „warto być przyzwoitym”. Rozmowa zboczy na nurty filozoficzne i … etyczne, naukowe. Jak mówił, jeden z moich ulubionych strategów:…
Rada Reklamy powołała grupę roboczą ds. opracowania regulaminu kurii w organizacji
Zdjęcie pochodzi z serwisu Freepik (freepik.com) w ramach darmowej licencji. Zgodnie z Regulaminem Grup Roboczych w Radzie Reklamy informujemy, że z dniem 31 października 2023 r. została powołana grupa robocza ds. wypracowania regulaminu kurii, inaczej grup środowiskowych w Radzie Reklamy. Zdjęcie pochodzi z serwisu Freepik (freepik.com) w ramach darmowej licencji. Grupa ma na celu m.in.:…
Reklama udowodniła skuteczność samoregulacji
Zdjęcie pochodzi z serwisu Freepik (freepik.com) w ramach darmowej licencji. Dialog przedsiębiorców z decydentami generalnie nie przynosi satysfakcjonujących efektów w zakresie tworzenia prawa. Obszar reklamy pokazuje, że współpraca jest możliwa, a samoregulacje działają. Każdego roku podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu przedstawiciele biznesu nawołują do lepszego dialogu między administracją publiczną a przedsiębiorcami. Na wszelkie konsultacje rzutują…
Reklama w czasach AI
Artur Kurasiński Zdjęcie pochodzi z serwisu Freepik (freepik.com) w ramach darmowej licencji. Nadejście ery generatywnej sztucznej inteligencji (Gen AI) otworzyło panoramę możliwości, ale niesie ze sobą splot dylematów etycznych, zwłaszcza dla marketerów, których działania znacząco wpływają na postrzeganie i zachowania konsumentów. Konferencja “Reklamuję Etycznie 2023” rzuca światło na te dylematy, odbijając się echem globalnej kontemplacji…
Konferencja Reklamuję Etycznie 23′ Algorytmy zmiany informacje prasowe
Rada Reklamy zaprasza do udziału w kolejnej edycji konferencji Reklamuję Etycznie. W tym roku tematami wiodącymi będą #algorytmy #zmiana #AI #dezinformacja #transformacja #etyka #reklama Czego możecie się spodziewać?• Rozmów na ważne tematy• Solidnej dawki aktualnej wiedzy• Stawiania odważnych, trudnych pytań• Doborowej stawki ekspertek i ekspertów• Prezentacji najnowszych publikacji, analiz i raportów Rady Reklamy• Dyskusji z…
ALGOTYTMY ZMIANY zaproszenie na konferencję Reklamuję Etycznie 23′
Szanowni Państwo,mam wielką przyjemność zaprosić Was do udziału w kolejnej edycji konferencji Reklamuję Etycznie.• Ważne tematy• Aktualna wiedza• Odważne pytania• Doborowa stawka ekspertek i ekspertów• Najnowsze publikacje, analizy i raporty Rady Reklamy Tematami konferencji będą m.in.• Czy AI skonsumuje nasz świat?• Ludzka inteligencja i sztuczna inteligencja – scenariusze dla naszego świata• Etyka we władzy algorytmów?•…
W czas ostrzeżony, na czas uzbrojony
Jak uzbroić uczestników reklamowej gry rynkowej w narzędzia rozpoznawania trików, manipulacji i stereotypów w komunikatach reklamowych? Jak zaszczepić twórcom i odbiorcom komunikatu reklamowego świadomość etycznego przekazu? Jak motywować do tworzenia etycznych standardów? Jedna z naszych odpowiedzi to EDUKACJA. Ci którzy wiedzą, którzy potrafią zdiagnozować i ocenić komunikat, nie są już bezbronni i nieświadomie podatni na…
Zapraszamy do lektury i zabawy w zaklinanie!
Rada Reklamy mecenasem publikacji AMEN. Księga narracji instrumentalnej.Zaklęcia, apele, zawołania, slogany. Od czasów najdawniejszych do dziś. Ta monografia może stać się fantastyczną zabawą intelektualną współczesnych marketerów, kreatorów, menedżerów i osób zajmujących się komunikacją reklamową i marketingową.Co znajdziecie w tej Księdze? Ciekawe opisy i przykłady zaklęć starych, pradawnych oraz tych nowoczesnych, powszechnie stosowanych w naszym życiu…