25 lat europejskiej samoregulacji w reklamie
W październiku dwudziestą piątą rocznicę powstania obchodzić będzie europejska organizacja samoregulacyjna, zajmującej się promocją wysokich standardów w reklamie – European Advertising Standards Alliance (EASA). Z kolei polski system samoregulacji w obszarze komunikacji marketingowej ma już ponad dziesięć lat i może pochwalić się coraz większą skutecznością, co potwierdza analiza działalności Komisji Etyki Reklamy w 2016 r.
… Czytaj więcejAPEL do twórców i osób wpływających na kształt reklamy
Rada Reklamy zwraca się z apelem do twórców i osób wpływających na kształt reklamy, aby decydując się na wykorzystywanie symboliki narodowej i konotacji historycznych, posługiwały się nimi stosując zasady określone w Kodeksie Etyki Reklamy, czyli zgodnie z dobrymi obyczajami i w poczuciu odpowiedzialności społecznej.
… Czytaj więcejDrugi monitoring systemu samoregulacji reklamy żywności skierowanej do dzieci
Drugi monitoring systemu samoregulacji w dziedzinie reklamy żywności skierowanej do dzieci do lat 12 przeprowadzony przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji potwierdził, że samoregulacja nadawców telewizyjnych jest skutecznym rozwiązaniem w ograniczaniu reklam i wskazań sponsorskich dotyczących artykułów spożywczych i napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana.
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jest depozytariuszem „Kryteriów żywieniowych” będących trzonem samoregulacji podpisanej w 2014 roku przez wszystkich kluczowych nadawców telewizyjnych m.in.: Telewizja Polsat, Telewizja Polska, Telewizja Puls, TVN, ITI Neovision, VIMN Poland, The Walt Disney Company (Polska).
… Czytaj więcej11 edycja Forum IAB – 7-8 czerwca w Warszawie
ŚWIAT POD NAPIĘCIEM. NOWY PORZĄDEK W REKLAMIE
Jedenasta edycja FORUM IAB, konferencji marketingowej w kraju organizowanej przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska odbędzie się w dniach 7-8 czerwca w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. Rada Reklamy objęła honorowy patronat nad imprezą.
… Czytaj więcejPodsumowanie skarg i postępowań w 2015 roku
W zakładce Dokumenty pojawiła się informacja prasowa na temat skarg rozpatrzonych przez Radę Reklamy w roku 2015.
Relacja z konferencji prasowej “Karta Ochrony Dzieci w Reklamie”
Zarząd Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy z dumą informuję, że dobiegły końca dwuletnie prace Związku Stowarzyszenia Rady Reklamy nad Kartą Ochrony Dzieci w Reklamie. Przyjęte jako załącznik do Kodeksu Etyki Reklamy zapisy Karty mają na celu wprowadzenie najwyższych standardów etycznych w reklamie skierowanej do dzieci oraz reklamie z udziałem dzieci. To ważny moment w procesie wzmacniania…
Rada Reklamy opracowuje standardy reklamy produktów i usług finansowych
25 listopada w Radzie Reklamy rozpoczęły się pracy grupy roboczej, której celem jest opracowanie standardów reklamy finansowej w ramach Kodeksu Etyki Reklamy.
… Czytaj więcejSuplementy diety – wspólna akcja 12 instytucji
Suplementy diety nie leczą, ani nie zapobiegają chorobom. Są środkami spożywczymi. Mogą one mieć korzystny wpływ na zdrowie, ale też negatywnie wpływać na organizm, dlatego nie stosuj ich na chybił-trafił. Dziś po raz pierwszy 12 instytucji we wspólnej akcji przypomina o właściwościach suplementów diety.
… Czytaj więcejRada Reklamy organizacją samoregulacyjną roku 2015 EASA Alliance
Rada Reklamy organizacją samoregulacyjną roku 2015 EASA Alliance. Polski system samoregulacji reklamy żywności skierowanej do dzieci osiągnięciem roku.
… Czytaj więcejKonferencja „Reklama żywności skierowana do dzieci poniżej 12 roku życia”
19 marca 2015 roku Rada Reklamy zorganizowała konferencję na temat reklamy żywności skierowanej do dzieci poniżej 12 roku życia. W konferencji wzięli udział przedstawiciele Nadawców, Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Sejmu, Ministerstwa Zdrowia, a także przedstawiciele organizacji członkowskich Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Arbitrzy Komisji Etyki Reklamy i dziennikarze.
… Czytaj więcejKonferencja „Deklaracje marketingowe – nadchodzące wyzwania dla przemysłu kosmetycznego”
Kilkudziesięciu ekspertów oraz prelegenci reprezentujący wiele dziedzin spotkali się 13 marca 2015 roku w Warszawie w hotelu Intercontinental. Dyskutowali o właściwym stosowaniu deklaracji marketingowych w kosmetykach. Konferencję „Deklaracje marketingowe – nadchodzące wyzwania dla przemysłu kosmetycznego” zorganizowało Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości Czyste Piękno.
… Czytaj więcejSkuteczniejsza samoregulacja reklam żywności skierowanych do dzieci
W Polsce od 1 stycznia 2015 roku obowiązuje porozumienie nadawców telewizyjnych w zakresie emisji reklam artykułów spożywczych i napojów do dzieci poniżej 12 lat. Stanowi ono, że audycjom kierowanym do dzieci w wieku do 12 lat nie będą towarzyszyły reklamy artykułów spożywczych i napojów, które nie spełniają zaakceptowanych przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie, Kryteriów Żywieniowych, stanowiących załącznik 2a do Kodeksu Etyki Reklamy.
… Czytaj więcej