AKTUALNOŚCI

25 lat europejskiej samoregulacji w reklamie

 

W październiku dwudziestą piątą rocznicę powstania obchodzić będzie europejska organizacja samoregulacyjna, zajmującej się promocją wysokich standardów w reklamie – European Advertising Standards Alliance (EASA). Z kolei polski system samoregulacji w obszarze komunikacji marketingowej ma już ponad dziesięć lat i może pochwalić się coraz większą skutecznością, co potwierdza analiza działalności Komisji Etyki Reklamy w 2016 r.

Czytaj więcej

Drugi monitoring systemu samoregulacji reklamy żywności skierowanej do dzieci

Drugi monitoring systemu samoregulacji w dziedzinie reklamy żywności skierowanej do dzieci do lat 12 przeprowadzony przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji potwierdził, że samoregulacja nadawców telewizyjnych jest skutecznym rozwiązaniem w ograniczaniu reklam i wskazań sponsorskich dotyczących artykułów spożywczych i napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana.

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jest depozytariuszem „Kryteriów żywieniowych” będących trzonem samoregulacji podpisanej w 2014 roku przez wszystkich kluczowych nadawców telewizyjnych m.in.: Telewizja Polsat, Telewizja Polska, Telewizja Puls, TVN, ITI Neovision, VIMN Poland, The Walt Disney Company (Polska).

Czytaj więcej

Relacja z konferencji prasowej “Karta Ochrony Dzieci w Reklamie”

Zarząd Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy z dumą informuję, że dobiegły końca dwuletnie prace Związku Stowarzyszenia Rady Reklamy nad Kartą Ochrony Dzieci w Reklamie. Przyjęte jako załącznik do Kodeksu Etyki Reklamy zapisy Karty mają na celu wprowadzenie najwyższych standardów etycznych w reklamie skierowanej do dzieci oraz reklamie z udziałem dzieci. To ważny moment w procesie wzmacniania…

Konferencja „Reklama żywności skierowana do dzieci poniżej 12 roku życia”

19 marca 2015 roku Rada Reklamy zorganizowała konferencję na temat reklamy żywności skierowanej do dzieci poniżej 12 roku życia. W konferencji wzięli udział przedstawiciele Nadawców, Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Sejmu, Ministerstwa Zdrowia, a także przedstawiciele organizacji członkowskich Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Arbitrzy Komisji Etyki Reklamy i dziennikarze.

Czytaj więcej

Konferencja „Deklaracje marketingowe – nadchodzące wyzwania dla przemysłu kosmetycznego”

Kilkudziesięciu ekspertów oraz prelegenci reprezentujący wiele dziedzin spotkali się 13 marca 2015 roku w Warszawie w hotelu Intercontinental. Dyskutowali o właściwym stosowaniu deklaracji marketingowych w kosmetykach. Konferencję „Deklaracje marketingowe – nadchodzące wyzwania dla przemysłu kosmetycznego” zorganizowało Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości Czyste Piękno.

Czytaj więcej

Skuteczniejsza samoregulacja reklam żywności skierowanych do dzieci

W Polsce od 1 stycznia 2015 roku obowiązuje porozumienie nadawców telewizyjnych w zakresie emisji reklam artykułów spożywczych i napojów do dzieci poniżej 12 lat. Stanowi ono, że audycjom kierowanym do dzieci w wieku do 12 lat nie będą towarzyszyły reklamy artykułów spożywczych i napojów, które nie spełniają zaakceptowanych przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie, Kryteriów Żywieniowych, stanowiących załącznik 2a do Kodeksu Etyki Reklamy.

Czytaj więcej