AKTUALNOŚCI

Grupa robocza ds. etyki wykorzystania AI w przekazach reklamowych

Decyzją Zarządu Rada Reklamy powołuje grupę roboczą ds. etyki wykorzystania AI w przekazach reklamowych. Wszystkich zainteresowanych udziałem w pracach grupy, zapraszamy do zgłaszania się na adres Biura Rady Reklamy. Termin zgłoszeń – 30 lipca 2023 r.Pierwsze spotkanie grupy roboczej – 22 sierpnia, 16:00, online. Cel grupyWypracowanie samoregulacji w obszarze stosowania AI w przekazach reklamowych. Korzyści…

PIERŚCIEŃ GYGESA czyli ETYKA W REKLAMIE

PIERŚCIEŃ GYGESA czyli ETYKA W REKLAMIE Problem jest tak stary, jak reklama. A może jeszcze starszy? W swoim Państwie Platon przytacza alegoryczną opowieść o Gygesie pasterzu w służbie króla Lidii. Ówże Gyges, niczym Tolkienowy Golum, znalazł pewnego dnia złoty pierścień. Pierścień po nałożeniu i odpowiednim obróceniu na palcu zapewniał jego posiadaczowi niewidzialność. W narracyjnej intencji…

#NOWA Rada Reklamy

Warszawa, 27 czerwca 2023 r. Informacja Prasowa • #Prezes i Zarząd• #Nowa Rada Nadzorcza• #Nowa Komisja Etyki Reklamy• #Nowe #projekty i #inicjatywy Walne Zebranie Członków Rady Reklamy wybrało nową obsadę organów Związku. Organizacją pokieruje Łukasz Kowalski, Zastępca Dyrektora Zarządzającego MSL. Wybrano również członków Zarządu, Rady Nadzorczej oraz Komisji Etyki Reklamy. Nowy skład osobowy organizacji został…

BNP Paribas Bank Polska członkiem Rady Reklamy

BNP Paribas Bank Polska S.A. dołącza do grona firm wspierających działania na rzecz etyki w reklamie. BNP Paribas Bank Polska S.A. członkiem Rady Reklamy. Bank BNP Paribas Bank Polska S.A. został członkiem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Głównym celem Rady Reklamy jest działanie na rzecz osiągania najwyższych standardów etycznych na rynku komunikacji marketingowej. W tym celu…

O etyce słowa w reklamie

„Jaka szama, mordeczko?”, „Miałam traumę po wyjściu od fryzjera!”, „Słodki jeżu!” To słowa z reklam w Polsce 2023 roku. Wulgarne? Seksistowskie? A może normalne? W końcu, jak się powszechnie uważa, „w reklamie można więcej”. Czy aby na pewno? Język potoczny, a taki dominuje w reklamie, zmienia się nieustannie. I dobrze! Bo i społeczeństwo też się…

Grupa robocza ds. etyki wykorzystania AI w przekazach reklamowych

Decyzją Zarządu Rada Reklamy powołała grupę roboczą ds. etyki wykorzystania AI w przekazach reklamowych. Wszystkich zainteresowanych udziałem w pracach grupy, zapraszamy do zgłaszania się na adres Biura Rady Reklamy. Cel grupy Wypracowanie samoregulacji w obszarze stosowania AI w przekazach reklamowych. Korzyści dla organizacji Wypełnienie zapisów statutowych Rozszerzenie Kodeksu Etyki Reklamy o kolejne istotne zapisy dotyczące…

Lidl Polska członkiem Rady Reklamy

Lidl Polska dołącza do grona firm wspierających działania na rzecz etyki w reklamie. Lidl Polska członkiem Rady Reklamy. Firma Lidl Polska została członkiem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Głównym celem Rady Reklamy jest działanie na rzecz osiągania najwyższych standardów etycznych na rynku komunikacji marketingowej. W tym celu Rada Reklamy stworzyła i stoi na straży Kodeksu Etyki…

Spotkanie EASA w Stambule

W dniach 24 – 26 kwietnia odbyło się w Stambule spotkanie organizacji zrzeszonych w EASA. Radę Reklamy reprezentował Piotr Kwiecień, dyrektor generalny organizacji. W trakcie trzydniowych spotkań omówione zostały najważniejsze tematy ważne dla rynku reklamy w Europie. Jednym z ważnych wystąpień na spotkaniu, była prezentacja dyrektora generalnego Rady Reklamy związana z rozszerzeniem Kodeksu Etyki Reklamy…

Pierwsza w Polsce samoregulacja dotycząca reklamy środowiskowej

2 MARCA 2023 Rady Reklamy wprowadziła pierwszą w Polsce samoregulację dotyczącą reklamy środowiskowej. W Radzie Reklamy stojącej na straży etycznych przekazów reklamowych zrealizowaliśmy kolejny ważny projekt – Green Project. Wypracowaliśmy rozwiązania mające na celu edukację rynku i przeciwdziałanie greenwashingowej manipulacji w reklamie. Green Project to rezultat naszych obserwacji i analizy trendów rynkowych, działań Komisji Europejskiej…

Green Project – informacja prasowa

Kodeks Etyki Reklamy rozszerzonyo nowe zapisy dotyczącereklamy środowiskowej 1 MARCA 2023, GODZ. 10:00, ONLINE z Centrum Prasowego PAP Pseudoekologiczny marketing, inaczej greenwashing, coraz częściej pojawia się w przekazach reklamowych. To sygnał, abyśmy to zjawisko zaczęli postrzegać w kategoriach niebezpiecznej, marketingowej manipulacji dokonywanej na umysłach i świadomości konsumentów w przestrzeni komunikacyjnej. Jak odróżnić w marketingu udawanie…