Dezinformacja: obszary, wyzwania, perspektywy

webinarium Rady Reklamy 2 lipca, godz.16:00
Dezinformacja jako zjawisko najczęściej kojarzona jest z mediami i polityką, tymczasem możemy spotkać się z nią w praktycznie wszystkich sferach naszego życia. Jest to szczególnie duże wyzwanie dla branży reklamowej, ponieważ język, obraz i komunikacja są tym, co dezinformację tworzy i dystrybuuje. Ważne jest zatem wiedzieć, jak wygląda skala zjawiska, na czym polegają jego cechy charakterystyczne, gdzie możemy mieć z nim do czynienia i przede wszystkim jak sobie z nim radzić, żeby reklamować a nie dezinformować.
Podczas webinaru porozmawiamy o tym czym dezinformacja jest (a czym nie jest), jakie są jej narzędzia, w jakich obszarach jej wpływ jest najmocniejszy oraz jakie są sposoby na jej uniknięcie. Wiedza i badania na ten temat są niezmiernie ważne w procesie projektowania komunikacji i realizacji kampanii reklamowych.
Po webinarze uczestnicy będą: mieli wiedzę na temat dezinformacji i jej narzędzi umieć rozróżniać rodzaje manipulacji komunikacyjnej wiedzieć gdzie i w jakich formach występuje dezinformacja na co zwracać uwagę projektując rozwiązania komunikacyjne znać sposoby radzenia sobie z dezinformacją Elementy programowe: Dezinformacja i jej podstawowe pojęcia (disinformation, misinformation, malinformation) Formy manipulacji komunikcyjnej w mediach i biznesie Fejk a fałsz – podobieństwa i różnice Narzędzia dezinformacji: mowa nienawiści, klikbajt, trolle, stereotypy Obszary oddziaływań dezinformacji: zdrowie, biznes, media, polityka, nauka, społeczeństwo
Spotkanie poprowadzi dr Katarzyna Bąkowicz, komunikolożka i medioznawczyni. Strateżka i doradczyni komunikacji biznesowej i medialnej: projektuje i wdraża rozwiązania z komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
Wspiera działania wizerunkowe organizacji w obszarze PR i CSR. Tworzy i implementuje programy rozwojowe dla liderów. Adiunktka i wykładowczyni na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Uniwerystetu SWPS. Współtwórczyni Central European Digital Media Observatory, gdzie zajmuje się badaniami naukowymi z zakresu dezinformacji oraz realizuje projekty komunikacyjne. Asesorka European Fact-Checking Standards Network. Ekspertka Organizacji Narodów Zjednoczonych i kierowniczka Grupy Roboczej ds. Etycznej i Odpowiedzialnej Komunikacji, twórczyni Standardu Etycznej Komunikacji dla Biznesu. Autorka i producentka programów radiowych i telewizyjnych z obszaru biznesu i komunikacji.
Zarezerwuj swoje miejsce na to wyjątkowe webinarium. Liczna miejsc ograniczona. Dla członków Rady Reklamy 50% zniżki.