Donata Wolińska pełni strategiczną rolę Chief Marketing Officer w firmie L’Oréal, polegającą na transformacji organizacji skupionej wokół konsumenta, klienta, opartej na danych, nowoczesnych technologiach, optymalizacji.Przez lata zajmowała również szereg kluczowych pozycji w zarządach międzynarodowych firm tj. Unilever oraz Tchibo GmbH.
Kierowała organizacjami komercyjnymi jako Dyrektor Generalny Dywizji Kosmetyków Środków Czystości jak również Dyrektor Sprzedaży Handlu Nowoczesnego w firmie Unilever.  Zarządzała najróżniejszymi kategoriami i markami lokalnie oraz regionalnie, w kanałach sprzedaży FMCG, eCommerce oraz sklepów własnych.Jej kariera rozpoczęła się w fabryce Unilever’a od planowania produkcji i logistyki.
Współpracowała z profesorem dr Rafałem Ohme w obszarze biometrycznych badań neuromarketingowych prowadzonych m.in. dla American Advertising Association.Pełni funkcję doradczą przy radach nadzorczych.Donata Wolińska jest absolwentką Akademii Ekonomicznej. Ukończyła również podyplomowe studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej (Finanse i Zarządzanie), Wyższą Psychologii Społecznej (Psychologia społeczna w zarządzaniu rozwojem organizacji), ESADE (Retail Innovation) oraz Chartered Institute of Marketing (Digital Marketing).
Uczestniczy w pracach komitetu sterującego Koalicji Marketerów dla Lepszych Badań, będąc również członkiem IAA oraz jurorem Effie Awards.