Green Project startuje w Radzie Reklamy

24 lutego 2021 r.

 

Green Project to pionierska na polskim rynku inicjatywa samoregulacyjna w celu promowania etycznej komunikacji i reklamy w zakresie odpowiedzialności za środowisko i zrównoważony rozwój.

Wspólnie z naszymi członkami oraz organizacjami wspierającymi nasze działania budujemy solidne fundamenty samoregulacji w obszarze deklaracji „eko” produktów i usług. Nasza inicjatywa wpisuje się w nurt działań Komisji Europejskiej. Ponadto w ramach Green Project realizujemy działania promocyjne i edukacyjne ukierunkowane na tematy związane z odpowiedzialnością i ochroną naszej planety. W 2021 r. pracujemy nad wprowadzeniem załącznika do Kodeksu Etyki Reklamy poświęconego etycznej reklamie i komunikacji w tym obszarze. Już w marcu br. odbędzie się pierwsze spotkanie grupy roboczej.

Dziś na ten temat  w Wysokim Napięciu:

„W sprawie skarg konsumenckich na reklamy Rada Reklamy potwierdza to, co podaje UOKiK: skargi na nadużycia w reklamie eko są nieliczne. Proceduje je Komisja Etyki Reklamy w oparciu o aktualne zapisy Kodeksu Etyki Reklamy. Każdy konsument ma prawo do złożenia skargi. Problem jest jednak brak wiedzy. – Konsumenci nie wiedzą, na czym polega ekościema. Przed nami ogromna praca edukacyjna, na czym to zjawisko polega i jak można zgłaszać skargi na firmy stosujące greenwashing – mówi Lucyna Pruska z Rady Reklamy.

W grudniu 2020 r. Rada Reklamy rozpoczęła Green Project, czyli inicjatywę przeciwdziałania “ekościemie”. – Naszym celem jest stworzenie załącznika do Kodeksu Etyki Reklamy, który będzie poświęcony wyłącznie sprawom przeciwdziałania greenwashingowi. Aktualne zapisy Kodeksu Etyki Reklamy w naszej opinii nie wyczerpują tematu, a temat jest bardzo ważny i coraz bardziej pilny – informuje Pruska.”

 

Więcej: Wysokie Napięcie