Komunikacja klimatyczna – jak rozpoznać greenwashing w kontekście deklaracji klimatycznych?

Informacja prasowa z dnia 31 stycznia 2022 r.

webinarium dla Komisji Rady Etyki Reklamy prowadzone przez Fundację Climate Strategies Poland

1 lutego 2022, godz.: 16.00

W trakcie spotkania przedstawimy pojęcia związane z neutralnością klimatyczną oraz redukcją emisji gazów cieplarnianych, a także podstawowe pojęcia i wymogi wynikające z najnowszego Standardu SBTi. Pokażemy jak przedsiębiorstwa komunikują swoje cele klimatyczne oraz na jakie przemilczenia należy zawracać uwagę.

Harmonogram spotkania

  • Wprowadzenie
  • Komunikacja klimatyczna – szanse i zagrożenia;
  • Greenwashing w komunikacji celów klimatycznych– definicje, badania,
  • przykłady
  • Ślad węglowy firm i produktów – podstawy metodologiczne
  • Standard Net-Zero” SBTi – zeroemisyjność, neutralność klimatyczna
  • Dyskusja i podsumowanie

Prelegenci:

dr Agnieszka Liszka-Dobrowolska,

dr Aleksandra Drewko,

Łukasz Broniewski

Fundacja Climate Strategies Poland jest organizacją not-for-profit pracującą na rzecz przejścia od proklimatycznych deklaracji do konkretnych działań redukcji emisji. Eksperci Fundacji liczą ślad węglowy organizacji, usług i produktów, a także budują strategie redukcji emisji i komunikacji. W skład zespołu wchodzą doświadczeni konsultanci i eksperci, mający szerokie zrozumienie kontekstu klimatycznego w Polsce, w połączeniu z realistycznym zrozumieniem kontekstu biznesowego.