Komunikacja klimatyczna – jak rozpoznać greenwashing w kontekście deklaracji klimatycznych?
Informacja prasowa z dnia 31 stycznia 2022 r.
webinarium dla Komisji Rady Etyki Reklamy prowadzone przez Fundację Climate Strategies Poland
1 lutego 2022, godz.: 16.00
W trakcie spotkania przedstawimy pojęcia związane z neutralnością klimatyczną oraz redukcją emisji gazów cieplarnianych, a także podstawowe pojęcia i wymogi wynikające z najnowszego Standardu SBTi. Pokażemy jak przedsiębiorstwa komunikują swoje cele klimatyczne oraz na jakie przemilczenia należy zawracać uwagę.
Harmonogram spotkania
- Wprowadzenie
- Komunikacja klimatyczna – szanse i zagrożenia;
- Greenwashing w komunikacji celów klimatycznych– definicje, badania,
- przykłady
- Ślad węglowy firm i produktów – podstawy metodologiczne
- „Standard Net-Zero” SBTi – zeroemisyjność, neutralność klimatyczna
- Dyskusja i podsumowanie
Prelegenci:
• dr Agnieszka Liszka-Dobrowolska,
• dr Aleksandra Drewko,
• Łukasz Broniewski
Fundacja Climate Strategies Poland jest organizacją not-for-profit pracującą na rzecz przejścia od proklimatycznych deklaracji do konkretnych działań redukcji emisji. Eksperci Fundacji liczą ślad węglowy organizacji, usług i produktów, a także budują strategie redukcji emisji i komunikacji. W skład zespołu wchodzą doświadczeni konsultanci i eksperci, mający szerokie zrozumienie kontekstu klimatycznego w Polsce, w połączeniu z realistycznym zrozumieniem kontekstu biznesowego.