Nowa samoregulacja branży piwowarskiej

Nadzwyczajne Zebranie Członków Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, które zebrało się w dniu 17 grudnia 2024 roku,  podjęło uchwałę o przyjęciu nowego brzmienia Załącznika nr 1 do Kodeksau Etyki Reklamy dotyczącego Standardów Reklamy Piwa.

Załącznik ten stanowi część Kodeksu i jest samoregulacją branżową branży piwowarskiej w Polsce.

Zmiany w treści Załącznika są konsekwencją zmieniającego się rynku piwowarskiego, w tym bardzo szybkiego wzrostu segmentu piw bezalkoholowych. Wynikają także z potrzeby doprecyzowania poszczególnych zapisów w związku ze zmieniającymi się oczekiwaniami rynku reklamowego i odbiorców reklam.
Nowa treść Załącznika doprecyzowuje szereg kwestii, które w poprzedniej wersji nie były ujęte w ramach samoregulacji, w tym przede wszystkim odnosi się do pojęcia piwa rozróżniając piwa alkoholowe i bezalkoholowe.

Wzmocnieniu uległy również zapisy Załącznika odnoszące się do ochrony małoletnich.  Bardziej szczegółowo ujęto obowiązki po stronie reklamodawców piwa w tym zakresie, którzy poza zobowiązaniem do nie kierowania przekazów reklamowych do osób poniżej 18 roku życia będą musieli przestrzegać również minimalnego odsetka widowni pełnoletniej, do której kierowany jest dany przekaz reklamowy.