Konferencja Reklamuję Etycznie
ETYKA PRZEKAZÓW REKLAMOWYCH
W OBLICZU NOWYCH WYZWAŃ I ZAGROŻEŃ




Rada Programowa
Granice etyki w komunikacji marketingowej zawsze były ściśle zależne od kontekstu, wrażliwości społecznej i wyzwań danych czasów. To, co dziś jest uznawane za nieetyczne, jeszcze kilka lat temu mogło uchodzić za właściwie oddające nastroje społeczne w tamtym czasie. Obecnie kluczowe znaczenie dla definiowania granic etyki w reklamy mają rozwój nowych technologii oraz wyzwania klimatyczne. Media społecznościowe zmieniają role podmiotów na rynku, a konsumenci stają się influencerami, na których spoczywają nowe odpowiedzialności za sposób komunikowania się ze swoją społecznością.
Z kolei zmiany klimatyczne i rosnąca wrażliwość konsumentów na odpowiedzialność marek w zakresie ich realnego wpływu środowiskowego wyznaczają kolejne standardy komunikacji. Reklama zawsze funkcjonowała między orbitą faktu a kreacji, posługując się często skrótami myślowymi, metaforą, fikcją i symbolizmem. Dziś jednak samo pojęcie prawdy i fałszu ulega ewolucji, szczególnie w świetle zalewającej nas fali fake newsów, istotnie zmieniając kontekst dla działań reklamowych.
Podczas konferencji dyskutować będziemy o tym, jak dziś kształtują się granice etyki komunikacji w świetle współczesnych wyzwań.

BNP Paribas

Aktywistka ekologiczna