Stanowisko Rady Reklamy w sprawie reklamy alkoholu w saszetkach

Warszawa 2 października 2024 r. W ostatnich dniach do Rady Reklamy wpłynęły skargi na reklamę produktu, jakim jest wódka w saszetkach. Produkt ten jest bardzo podobny do produktów spożywczych skierowanych gównie do dzieci. Komisja Etyki Reklamy niezwłocznie podejmie stosowną procedurę, zgodnie z Regulaminem Rozpatrywania Skarg, w celu rozpatrzenia złożonych skarg. Nie można w tej chwili stwierdzić, czy skargi będą rozpatrywane w oparciu o Kodeks Etyki Reklamy, czy z racji na potencjalne naruszenie prawa skierowana do właściwych organów regulacyjnych (UOKiK, Prokuratura). Opierając się o przekazy medialne Rada Reklamy wskazuje, że promowanie sprzedaży alkoholu w formule przypominającej produkt dla dzieci budzi zdecydowany sprzeciw z punktu widzenia ogólnie przyjętych norm etycznych. Łukasz Kowalski
Prezes Zarządu Rady Reklamy