Uchwała Nr ZO/042/22u z dnia 16 marca 2022 r. Zespołu Orzekającego w sprawie o sygn.: KER/008/22
1. Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy, działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, w składzie:
-
Rafał Wiewiórski – Przewodniczący;
-
Ewelina Czuba – członkini;
-
Beata Ptaszyńska-Jedynak – członkini;
na posiedzeniu w dniu 16 marca 2022 r., po rozpatrzeniu skargi o sygnaturze akt KER/008/22, złożonej na podstawie pkt. 12 Regulaminu Rozpatrywania Skarg, przez konsumenta (bliższe dane w aktach sprawy) (dalej „Skarżący”), przeciwko Żabka Polska sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej „Skarżony”), w sprawie dotyczącej reklamy sklepu Żabka
postanawia
skargę oddalić.
Uzasadnienie
Zespół orzekający po dokonaniu analizy materiału w przedmiotowej sprawie stwierdził, iż w przedmiotowej reklamie nie doszło do naruszenia standardów wynikających z Kodeksu Etyki Reklamy, w szczególności nie naruszono zasad przekazywania informacji o charakterze ekologicznym.
W ocenie Zespołu Orzekającego Skarżony w sposób dostateczny udokumentował przekazywane informacje, zapewniając ich dostępność również na swojej stronie internetowej, gdzie w sposób szczegółowy informuje o sposobie funkcjonowania zamontowanego filtru oczyszczającego.
Stanowiska stron oraz dokonane w sprawie ustalenia faktyczne
Według Skarżącego reklama wprowadza w błąd co do podawanych konsumentom informacji ekologicznych.
Skarżony wskazał na liczne udokumentowanie swojej inicjatywy ekologicznej, włącznie z dostępnym na stronie internetowej https://www.zabka.pl/biuro-prasowe/innowacyjny-miejski-filtr-oczysci-powietrze-ze-smogu opisem projektu.
Zdania odrębne
Brak