
Uchwała Nr ZO/044/22u z dnia 18 maja 2022 r. Zespołu Orzekającego w sprawie o sygn.: KER/035/22
Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy, działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, w składzie:
-
Mariusz Ryciak – Przewodniczący;
-
Anna Gumkowska – członkini;
-
Jaromir Sroga – członek;
na posiedzeniu w dniu 18 maja 2022 r., po rozpatrzeniu skargi o sygnaturze akt KER/035/22, złożonej na podstawie pkt. 12 Regulaminu Rozpatrywania Skarg, przez konsumenta (bliższe dane w aktach sprawy) (dalej „Skarżący”), przeciwko Oleofarm z siedzibą we Wrocławiu (dalej „Skarżony”), w sprawie dotyczącej reklamy produktu D Vitum Forte
postanawia
skargę odrzucić.
Uzasadnienie
Zespół orzekający po dokonaniu analizy materiału w przedmiotowej sprawie stwierdził, iż w przedmiotowej reklamie nie ma takiej treści, jaką sugerował w skardze skarżący. W przytoczonym dialogu nie ma również wskazania, iż osoba w nim występująca choruje.
Zespół Orzekający uznał, iż w świetle powyższego nie może formalnie rozpatrywać treści, która nie zaistniała w kwestionowanym przekazie reklamowym.
Stanowiska stron oraz dokonane w sprawie ustalenia faktyczne
Według Skarżącego reklama suplementu diety sugerowała konieczność konsumowania suplementów diety w miejsce leków w sytuacji niedoboru witaminy D w organizmie.
Skarżony odrzucił stawiane mu zarzuty wskazując, iż nie doszło do powstania przekazu reklamowego o treści sugerowanej przez Skarżącego, ponadto, Skarżony wskazał, iż w żadnym razie nie sugerował konieczności zastępowania leków suplementami diety.
Zdania odrębne
Brak