Uchwała Nr ZO/049/22u z dnia 25 maja 2022 r. Zespołu Orzekającego w sprawie o sygn.: KER/047/22
1. Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy, działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, w składzie:
-
Ewelina Czuba – Przewodnicząca;
-
Anna Gumkowska – członkini;
-
Beata Ptaszyńska-Jedynak – członkini;
na posiedzeniu w dniu 25 maja 2022 r., po rozpatrzeniu skargi o sygnaturze akt KER/047/22, złożonej na podstawie pkt. 12 Regulaminu Rozpatrywania Skarg, przez konsumenta (bliższe dane w aktach sprawy) (dalej „Skarżący”), przeciwko Euro RTV AGD z siedzibą w Warszawie (dalej „Skarżony”), w sprawie dotyczącej reklamy planowanej promocji
postanawia
skargę oddalić.
Uzasadnienie
Zespół orzekający po dokonaniu analizy materiału w przedmiotowej sprawie stwierdził, iż w przypadku przedmiotowej reklamy nie doszło do naruszenia nakazu prowadzenia jej w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz niewzbudzania w sposób nieuzasadniony strachu.
W szczególności, w ocenie Zespołu Orzekającego skojarzenia przedstawione w skardze pozostają bezpodstawne oraz w istocie trudne do zauważenia przez przeciętnego konsumenta.
Stanowiska stron oraz dokonane w sprawie ustalenia faktyczne
Według Skarżącego reklama w nieodpowiedzialny sposób wykorzystała motyw „czerwonego guzika”, którego przyciśnięcie powoduje rozpoczęcie promocji, natomiast nawiązuje przy tym do możliwości wywołania wojny atomowej w kontekście wojny w Ukrainie.
Skarżony odrzucił stawiane mu zarzuty wskazując, iż na żadnym z etapów tworzenia przedmiotowego przekazu reklamowego nie doszło do stworzenia takiego związku przyczynowo-skutkowego jaki został wskazany przez Skarżącego.
Zdania odrębne
Brak