Uchwała Nr ZO 61/13 w sprawie odwołania od uchwały Nr ZO 140/12 dotyczącej reklamy firmy Procter & Gamble Sp. z o.o.
Uchwała Nr ZO 61/13
z dnia 21 maja 2013 roku
Zespołu Odwoławczego
w sprawie Odwołania od uchwały nr ZO 140/12
dotyczącej skargi o sygnaturze akt
K/118/12/01-02
1. Zespół Odwoławczy Komisji Etyki Reklamy, działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, w składzie:
1) Wojciech Kowalczyk — przewodniczący,
2) Melania Popiel — członek,
3) Marek Janicki — członek,
na posiedzeniu w dniu 21 maja 2013 roku, po rozpatrzeniu Odwołania od uchwały z dnia 27 listopada 2012 roku nr ZO 138/12 dotyczącego skarg o sygnaturze akt K/118/12/01-02, złożonego na podstawie pkt. 50 Regulaminu Rozpatrywania Skarg przez Skarżącego (bliższe dane w aktach sprawy)
postanawia
oddalić Odwołanie.
2. Zespół Odwoławczy ustalił, co następuje:
Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęło Odwołanie Skarżącego od uchwały nr ZO 138/12 dotyczącej skarg o sygnaturze akt K/118/12/01-02.
Zespół Odwoławczy uznał, że przedstawiony materiał nie spełnia przesłanek określonych w pkt. 50 Regulaminu rozpatrywania skarg z dnia 16 maja 2012r., zgodnie z którym podstawę odwołania mogą stanowić wyłącznie nowe fakty i dowody, nieznane zainteresowanej stronie w dacie podjęcia przez Zespół Orzekający uchwały, o której mowa w pkt. 37.
3. Zespół Odwoławczy zważył co następuje:
Po zapoznaniu się z przedstawionym Odwołaniem, Zespół Odwoławczy stwierdził, że nie pojawiły się nowe okoliczności mające znamiona nowych faktów i dowodów w rozumieniu powołanego w pkt 1. powyżej postanowienia Regulaminu rozpatrywania skarg.
Biorąc również pod uwagę treść skargi, Zespół Odwoławczy uznał, że przedstawione w niej informacje, nie są takimi faktami ani dowodami.
Zespół Odwoławczy stwierdził, że polemika z uchwałą Zespołu Orzekającego nie może zostać uznana jako nowy fakt i dowód w przedmiotowej sprawie.
W związku z powyższym, na podstawie pkt. 54 a) Regulaminu Rozpatrywania Skarg Zespół Odwoławczy orzekł jak w pkt. 1 uchwały.