Rada Reklamy Rada Reklamy
  • Rada Reklamy
    • Władze
    • Członkowie
    • Statut
    • Dlaczego warto?
    • Dołącz do Nas
    • Polityka Prywatności
  • Komisja Etyki
    • Złóż skargę
    • Regulamin Rozpatrywania Skarg
    • Schemat Rozpatrywania Skarg
    • Kodeks Etyki Reklamy
    • Arbitrzy
    • Uchwały Komisji Etyki Reklamy
  • Aktualności
    • Fotorelacje
    • Filmy
    • Stanowiska
  • Copy Advice™
  • Projekty
    • Green Project
    • Reklamuję Etycznie
  • Złóż skargę
  • Rada Reklamy
    • Władze
    • Członkowie
    • Statut
    • Dlaczego warto?
    • Dołącz do Nas
    • Polityka Prywatności
  • Komisja Etyki Reklamy
    • Złóż skargę
    • Regulamin Rozpatrywania Skarg
    • Schemat Rozpatrywania Skarg
    • Kodeks Etyki Reklamy
    • Arbitrzy
    • Uchwały Komisji Etyki Reklamy
  • Copy Advice™
  • Projekty
    • Green Project
    • Reklamuję Etycznie
  • Aktualności
    • Fotorelacje
    • Filmy
    • Stanowiska
    • facebook
    • youtube
    • linkedin
    • twitter
  • Kontakt
  • Polski
    • English

Wprowadzenie

Zagadnienia związane z wykorzystywaniem ekologii w celach czysto marketingowych stały się istotnym problemem we współczesnym świecie reklamy. Tworzenie złudnego i często nieprawdziwego wrażenia dbałości o środowisko, udawanie ekologiczności z myślą o zwiększeniu sprzedaży swoich produktów lub doraźnej zmianie wizerunku firmy są dzisiaj niechlubną praktyką wielu firm.

Dla Rady Reklamy, wiodącego podmiotu promującego etykę w reklamie, zajęcie się tematyką greenwashingu przerodziło się w jeden z najważniejszych, milowych projektów. Nasza organizacja powołana została do promowania idei samoregulacji jako formuły porządkującej reguły funkcjonowania w danym obszarze biznesu w sposób nieporównanie bardziej przyjazny i akceptowany niż klasyczne działania regulacyjne państwa. Na początku 2021 r. rozpoczęliśmy działania związane z wypracowaniem zasad opisujących marketingowe wykorzystanie idei i wizerunku ekologii zgodnie z podstawowymi zasadami etyki.
Rozpoczęcie prac nad stworzeniem nowych zapisów Kodeksu Etyki Reklamy, zbiegło się z coraz większą liczbą naruszeń zgłaszanych przez konsumentów do Komisji Etyki Reklamy, związanych z potencjalnie nieuprawnionym wykorzystywaniem przez skarżonych argumentu dbałości o środowisko naturalne w celu realizacji potrzeb wizerunkowych, czy sprzedażowych. Takich skarg w ostatnich kilkunastu miesiącach wpłynęło do Komisji Etyki Reklamy prawie 100. Nie zawsze dotyczyły one naruszeń świadomych, jednak stało się jasne, że bez uregulowania i odpowiedniego zdefiniowania kwestii środowiskowych w reklamie skala problemu będzie tylko rosła. Nie bez znaczenia był również edukacyjny charakter działań Rady Reklamy – jasne sformułowanie reguł wykorzystywania aspektów środowiskowych w sposób pośredni (ale znaczący) wpływać może bowiem na wykształcenie prawidłowych postaw proekologicznych w działaniach reklamodawców.
Efektem wielomiesięcznych prac nad rozszerzeniem Kodeksu Etyki Reklamy, w naszej organizacji nazwanych Green Project, stały się zapisy samoregulacyjne, szczegółowo opisujące te zagadnienia. W prace zaangażowane były wszystkie strony rynku – zarówno przedstawiciele organizacji branżowych i firm – Członków Rady Reklamy, jak również liczne grono ekspertów zewnętrznych. W toku prac, projekt skonsultowano z 37 podmiotami z różnych branż. Prace nie koncentrowały się wyłącznie na doświadczeniach rynku polskiego – całość Green Project została również szeroko przedyskutowana z naszymi międzynarodowymi partnerami zrzeszonymi w organizacji European Advertising Standards Alliance (EASA).
Efektem tych prac jest stworzenie absolutnie wyjątkowej, pionierskiej samoregulacji, która ma szansę stać się sztandarowym projektem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.

ZWIĄZEK STOWARZYSZEŃ
RADA REKLAMY
UL. GROTTGERA 9/3
00-785 WARSZAWA
biuro@radareklamy.pl
+48 22 621 31 94
KRS: 0000253222
NIP: 5213383625
REGON: 140489484

RADA REKLAMY
WŁADZE
CZŁONKOWIE
STATUT
DLACZEGO WARTO?
DOŁĄCZ DO NAS
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KOMISJA ETYKI REKLAMY
ZŁÓŻ SKARGĘ
REGULAMIN ROZPATRYWANIA SKARG
SCHEMAT ROZPATRYWANIA SKARG
KODEKS ETYKI REKLAMY
ARBITRZY
UCHWAŁY
AKTUALNOŚCI
FOTORELACJE
FILMY
STANOWISKA
KONTAKT

RADA REKLAMY © COPYRIGHT 2019 - 2023 ALL RIGHTS RESERVED

Używamy "ciasteczek" (cookies) aby strona mogła się poprawnie wyświetlać. Naciśnij na przycisk Akceptuj jeśli nie masz nic przeciwko. Zobacz pełny tekst naszej polityki prywatności.UstawieniaAKCEPTUJ
Polityka Prywatności

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT