
Arbitrzyni-Referentka

Agnieszka Kowalczyk-Zagaj
Arbitrzyni-Referentka podejmuje decyzje o skierowaniu skargi do rozpatrzenia przez Zespół Orzekający, konieczności uzupełnienia skargi, odrzuceniu skargi oraz inne decyzje uzasadnione okolicznościami, o których mowa w pkt 16, 25, 26 i 27 Regulaminu Rozpatrywania Skarg. Arbitrzyni-Referentka czuwa nad prawidłowym przebiegiem posiedzeń Komisji Etyki Reklamy, sporządza protokoły z posiedzeń i przygotowuje uchwały KER.
Ekspertka w dziedzinie prawa ochrony konsumentów. Od 2016 roku związana z Kancelarią Modzelewska&Paśnik. Była wieloletnim pracownikiem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdzie specjalizowała się w sprawach z zakresu ochrony konsumentów i kierowała zespołem do spraw telekomunikacji i mediów. Doświadczenie zawodowe zdobywała w kancelariach, zarówno w Polsce, jak i w Stanach Zjednoczonych. Prowadziła wiele spraw z zakresu ochrony interesów konsumentów, które zakończyły się precedensowymi rozstrzygnięciami – na etapie postępowania administracyjnego i sądowego, włącznie z postępowaniem przed Sądem Najwyższym. Uczestniczyła w międzynarodowych projektach z zakresu ochrony konsumentów, między innymi jako przedstawiciel Polski w grupach roboczych Komisji Europejskiej oraz w projektach grantowych w ramach unijnej sieci Consumer Protection Cooperation. Była również zaangażowana w procesy legislacyjne z zakresu prawodawstwa polskiego i unijnego.
Doradza wiodącym przedsiębiorcom różnych branż z zakresu szeroko pojętego prawa konsumenckiego, w tym stosowanych postanowień wzorców umowy i prawnych aspektów działalności marketingowej. Prowadzi szkolenia z zakresu prawa konsumenckiego, w tym rękojmi i gwarancji oraz – w ostatnim czasie – praktycznego zastosowania przepisów dyrektywy Omnibus.
Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Jest także absolwentką Podyplomowego Studium Prawa Konkurencji w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk oraz Centrum Prawa Amerykańskiego – programu University of Florida Levin College
of Law przy Uniwersytecie Warszawskim. Jest mediatorem wyspecjalizowanym w sprawach gospodarczych oraz wykładowcą na studiach podyplomowych Prawo Ochrony Konsumentów Instytutu Nauk Prawnych PAN.

Radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie.
Ekspertka w dziedzinie prawa ochrony konsumentów. Od 2016 roku związana z Kancelarią Modzelewska&Paśnik. Była wieloletnim pracownikiem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdzie specjalizowała się w sprawach z zakresu ochrony konsumentów i kierowała zespołem do spraw telekomunikacji i mediów. Doświadczenie zawodowe zdobywała w kancelariach, zarówno w Polsce, jak i w Stanach Zjednoczonych. Prowadziła wiele spraw z zakresu ochrony interesów konsumentów, które zakończyły się precedensowymi rozstrzygnięciami – na etapie postępowania administracyjnego i sądowego, włącznie z postępowaniem przed Sądem Najwyższym. Uczestniczyła w międzynarodowych projektach z zakresu ochrony konsumentów, między innymi jako przedstawiciel Polski w grupach roboczych Komisji Europejskiej oraz w projektach grantowych w ramach unijnej sieci Consumer Protection Cooperation. Była również zaangażowana w procesy legislacyjne z zakresu prawodawstwa polskiego i unijnego.
Doradza wiodącym przedsiębiorcom różnych branż z zakresu szeroko pojętego prawa konsumenckiego, w tym stosowanych postanowień wzorców umowy i prawnych aspektów działalności marketingowej. Prowadzi szkolenia z zakresu prawa konsumenckiego, w tym rękojmi i gwarancji oraz – w ostatnim czasie – praktycznego zastosowania przepisów dyrektywy Omnibus.
Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Jest także absolwentką Podyplomowego Studium Prawa Konkurencji w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk oraz Centrum Prawa Amerykańskiego – programu University of Florida Levin College of Law przy Uniwersytecie Warszawskim. Jest mediatorem wyspecjalizowanym w sprawach gospodarczych oraz wykładowcą na studiach podyplomowych Prawo Ochrony Konsumentów Instytutu Nauk Prawnych PAN.
Arbitrzy grupy środków przekazu
Elżbieta Kondzioła
Online Sales Director w LOVEMEDIA (lovemedia.digital), Od 2017 roku szefowa Grupy Roboczej Programmatic przy IAB Polska, od 2018 roku członkini rady merytorycznej Raportu Strategicznego Internet IAB Polska. Z branżą reklamową związana od 2008 roku. Specjalizuje się w planowaniu i realizacji kampanii efektywnościowych. …Małgorzata Augustyniak
Z wykształcenia historyk sztuki, z reklamą zewnętrzną związana od 1994 roku, od kiedy pracuje w AMS. Od 1996 roku, pełniąc funkcje managerskie, rozwijała kompetencje w zakresie zarządzania, sprzedaży i marketingu. Po przejęciu firmy przez Agorę w 2002 r. została dyrektorem sprzedaży regionalnej …Anna Gumkowska
Praktyk, specjalista w zakresie biznesu internetowego. Obecnie Dyrektor Działu Rozwoju Digital News i Lifestyle w TVN Grupa Discovery. Wcześniej zarządzała serwisami internetowymi w Wirtualnej Polsce. Doświadczenia zbierała także jako Head of Video w Gazeta.pl, gdzie tworzyła z zespołem różnorodne formaty wideo i produkcje specjalne …Kamil Bolek
CMO, członek zarządu grupy LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset). Ekspert w zakresie wykorzystania YouTube i influencerów w komunikacji marki. Psycholog i PR-owiec przekładający swoją wiedzę na działania w marketingu od 2012 roku. Zafascynowany zmianami w konsumpcji mediów, naukami o komunikowaniu i podejmowaniu decyzji …Wojciech Piwocki
Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy grupy IMS S.A. wcześniej CEO grupy NA TEMAT oraz wieloletni dyrektor Agencji Reklamy Polskiego Radia S.A. Wcześniej wiele lat w EUROZET jako Prezes Zarządu Studio Zet, CEO Biura Reklamy Eurozet. Przeszedł wszystkie stopnie kariery w branży radiowej …Teresa Wierzbowska
Doradczyni Zarządu Cyfrowego Polsatu ds. Public Affairs. Prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów Lewiatan. Prezeska Stowarzyszenia Sygnał działającego na rzecz ochrony własności intelektualnej. Wiceprezeska Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji odpowiadająca w Izbie za kwestie związane z rynkiem mediów i treści cyfrowych. …Arbitrzy grupy reklamodawców

Beata Ptaszyńska-Jedynak
Dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i Public Affairs w Stock Spirits GroupPosiada ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze komunikacji, Public Relations, ESG i Public Affairs. Od lutego 2023 roku pełni funkcję dyrektora ds. komunikacji korporacyjnej i Public Affairs dla Stock Spirits Group …
Małgorzata Domaszewicz
Od blisko 20 lat zajmuje się komunikacją korporacyjna, dialogiem społecznym oraz kwestiami etyki w biznesie. Obecnie jako Group Sustainability Manager w International Personal Finance plc odpowiada za koordynację działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu na wszystkich rynkach grupy IPF …Dorota Kotowska
Posiada 25-letnie doświadczenie zawodowe związane z szeroko rozumianymi mediami i komunikacją. Swoją przygodę rozpoczynała w agencji Ogilvy & Mather, by po kilku latach przejść na stronę reklamodawcy zaczynając od PepsiCo. Od wielu lat związana z firmą Kraft Foods – aktualnie Mondelez International …Mariusz Ryciak
Praktyk marketingu z 25-letnim doświadczeniem. Strateg, Dyrektor Kreatywny, Mentor, CMO. Autor kilku udanych debiutów produktowych, m.in. Fitelli. Współtworzył kilka butikowych agencji reklamowych. Współpracował z m.in. takimi markami jak: North Fish, ALMAR, Żabka, OSHEE, Wojas, Koral, Grupa Radiowa Agory, Bakalland, Polfarma, Pfizer. …Marcin Kozłowski
Radca prawny, Legal Manager na Europę Centralną w Jacobs Douwe Egberts. Wcześniej przez 10 lat związany z Unilever Polska. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (2005), w 2010 r. zdał egzamin adwokacki. Radca prawny, Legal Manager na Europę Centralną w Jacobs Douwe Egberts …Joanna Łodygowska
Szefowa Działu Komunikacji, Dr Irena Eris S.A. Absolwentka MISH na UW. Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze PR i marketingu. Odpowiedzialna za działania komunikacyjne Grupy Dr Irena Eris – m.in. komunikację korporacyjną, działania związane z mecenatem kultury, sponsoringiem sportu. …Małgorzata Rokita
Dyrektor Marketingu Procter & Gamble. Absolwentka Finansów i Bankowości Akademii Ekonomicznej w Krakowie, jednak swoja karierę zawodowa związała z marketingiem i budowaniem marek. Od wielu lat związana z Procter & Gamble, gdzie zaczynała jako Assistant Brand Manager Blend a Med. Od lipca 2012 …Donata Wolińska
Donata Wolińska pełni strategiczną rolę Chief Marketing Officer w firmie L’Oréal, polegającą na transformacji organizacji skupionej wokół konsumenta, klienta, opartej na danych, nowoczesnych technologiach, optymalizacji.Przez lata zajmowała również szereg kluczowych pozycji w zarządach międzynarodowych firm tj. Unilever oraz Tchibo GmbH.Arbitrzy grupy promujących
Maciej Korobacz
Wiceprzewodniczący Prezydium Komisji Etyki Reklamy.Ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Udziałowiec w grupie reklamowej skupiającej agencje reklamowe Just i Men at Work oraz dom mediowy Media Concept. Z branżą reklamową związany od początku lat 90-tych …
Maciej Lissowski
Członek Zarządu – indaHash. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.W branży reklamowej od 1991 roku. Pracował zarówno w agencjach niezależnych, jak i sieciowych.
Wiele lat związany z grupami Publicis i WPP. Tworzył struktury, którymi zarządzał na stanowiskach m.in.: Chief Operating Officer i Managing Director. …