Green Project to pionierska na polskim rynku inicjatywa samoregulacyjna w celu promowania etycznej komunikacji w reklamie środowiskowej.
Wspólnie z naszymi członkami oraz organizacjami wspierającymi nasze działania budujemy solidne fundamenty samoregulacji w obszarze przeciwdziałania greenwashingowi.
Nasza inicjatywa dobrze wpisuje się w nurt działań Komisji Europejskiej. Ponadto konsekwentnie realizujemy działania promocyjne i edukacyjne ukierunkowane na tematy związane z odpowiedzialnością za środowisko i ochroną naszej planety.
Nowe zapisy Kodeksu Etyki Reklamy
dotyczące reklamy środowiskowej
Jak rozpoznać komunikaty greenwashingowe
WIĘCEJ INFORMACJI: Biuro Rady Reklamy biuro@radareklamy.pl +48 22 621 31 94
„Jeśli chcesz zmienić świat, zacznij od siebie. Wychodząc z tego założenia podjęliśmy decyzję, że najwyższy czas uporządkować kwestie etyki w komunikacji środowiskowej, w formule samoregulacji branży reklamowej.”
Cieszymy się, że podejmując to wyzwanie, staliśmy się samoregulacyjnymi pionierami w zakresie greenwashingu. Szerokie kompetencje naszych członków i arbitrów pozwalają nam również skutecznie doradzać przedsiębiorstwom, jak unikać „ekościemy” – uruchomiliśmy nawet usługę copy advice w tym zakresie. Przed nami wciąż wiele pracy, dlatego też gorąco zapraszamy wszystkie zainteresowane firmy do podjęcia współpracy z Radą Reklamy i dołączenia do elitarnego grona podmiotów, które etykę w reklamie i komunikacji stawiają na pierwszym miejscu. Tym bardziej, że reklama środowiskowa to tematyka kluczowa nie tylko dla marketingu, ale i dla całej planety.
„Uważamy, że zaangażowanie w działania dla dobra naszej planety Ziemi to jedyny słuszny kierunek dla zrównoważonego i etycznego wzrostu organizacji.
Centrum Prawa Żywnościowego to kancelaria specjalizująca się w prawie żywnościowym i dziedzinach pokrewnych. Wspieramy przedsiębiorstwa z branży spożywczej zapewniając kompleksową i skuteczną pomoc prawną. W zakresie naszej działalności znajduje się m.in. opracowanie analiz prawnych, prowadzenie postępowań administracyjnych przed organami kontroli żywności i weryfikacja znakowania, prezentacji i reklamy środków spożywczych, uwzględniając przy tym także deklaracje dotyczące szeroko rozumianej ekologii. Widząc jak ogromną wagę konsumenci zwracają na środowiskowe aspekty codziennych wyborów zakupowych uważamy, że zaangażowanie w działania dla dobra naszej planety Ziemi to jedyny słuszny kierunek dla zrównoważonego i etycznego wzrostu organizacji.”
„Chcemy być świadomym mostem komunikacyjnym pomiędzy światem marketingu i ekologii. Dając nasz pozytywny wkład, korzystając z naszych zasobów możemy mieć ogromny, pozytywny wpływ na zmiany na lepsze.
Warto mieć swój głos. Wpływ na siebie i na otoczenie. Świadomość zmian środowiskowych wprowadzonych przez człowieka i ich rujnującego wpływu na naszą planetę dla świadomego człowieka jest oczywista. Można się martwić, okłamywać i frustrować myśląc o świecie, jaki zostawimy dla naszych dzieci. Można też być ignorantem lub okłamywać się, że to nieprawda, że to nie ja, bądź inni… bądź tonąć w eko-depresji, że i tak jest za późno, bądź nie mam siły sprawczej. Wiem, że chcę mieć wpływ, przynajmniej próbować zmieniać sprawy na lepsze… Frustruje mnie bezczynność i czyste utyskiwanie bądź negowanie własnego wpływu. Nawet nie będąc „możnym tego świata”, wiem, że mój wkład się liczy, dla świata, dla mnie. Będąc w świecie komunikacji, marketingu i reklamy mówienie o braku wpływu to hipokryzja. Mamy kompetencje wykorzystywane do kreowania przekonań, wpływu na decyzje, budowanie świadomości, a w kwestii tak powszechnej, pozytywnej i bliskiej jak odpowiedzialność ekologiczna chowamy głowę w piasek, stajemy się bezradni? Nie! My mamy wpływ! Apeluję o przyłączenie się do naszej inicjatywy walki marketingowców o czysty świat.”