Dlaczego warto?
Rada Reklamy jest przyjazną i otwartą organizacją będącą sumieniem reklamy w Polsce. Od wielu lat tworzymy i promujemy najwyższe standardy w reklamie, chroniąc tym samym konsumentów przed nieetycznymi i nieuczciwymi przekazami reklamowymi.
Działamy na rzecz samoregulacji, wierząc głęboko, że jest to właściwa i skuteczna forma kreowania właściwych standardów na rynku.
Samoregulacja jest deklaracją odpowiedzialności branży za tworzone i dystrybuowane reklamy. Wspólnie dbamy o to by reklamy były nie tylko dobre i skuteczne, ale również pozostawały w zgodzie z zasadami określonymi w Kodeksie Etyki Reklamy. Eliminacja, nie spełniających standardów reklam przynosi korzyści zarówno konsumentom, jak i tym trzem środowiskom, które zdecydowały o przyjęciu samoregulacji. Zła reklama, choćby nawet o małym zasięgu, jeśli obraża lub wprowadza w błąd konsumenta, może znacząco obniżyć zaufanie do innych, zgodnych ze standardami przekazów reklamowych.
Zaletą samoregulacji jest jej elastyczność – błyskawicznie reaguje na zmieniające się potrzeby, co jest niezbędne w tak dynamicznej branży jaką jest reklama. Równie istotne jest wspólne uzgadnianie zapisów przez przedstawicieli wszystkich środowisk związanych z reklamą: reklamodawców, mediów oraz agencji reklamowych oraz dostosowanie ich do realiów rynkowych, co gwarantuje, że będą powszechnie respektowane. System samoregulacji oferuje również usługę copy advice, pozwalającą na zasięgniecie opinii na temat planowanych działań marketingowych na wczesnym etapie ich opracowywania. Pozwala to uniknąć potencjalnych naruszeń standardów reklamy oraz niepotrzebnych kosztów związanych z wycofywaniem kampanii.
Jeżeli podzielacie nasze wartości, działacie w obszarze rynku reklamowego i leży Wam na sercu dobro konsumenta, zapraszamy do współpracy w ramach Rady Reklamy.
MÓWIĄ O NAS
Marcin Barcz
Beata Rożek
Iwona Jacaszek-Pruś
Jarosław Kończak
Małgorzata Wadzińska
Marta Macke
Robert Wielgo
Sławomir Skowerski
REKOMENDACJE