Polityka
Prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Poniższa informacja ma na celu wyjaśnienie Ci kim jesteśmy, w jaki sposób pozyskujemy informacje oraz co z nimi robimy w ramach naszej działalności. Prosimy o skontaktowanie się z nami, gdyby cokolwiek było dla Ciebie niezrozumiałe lub wzbudzało Twoje wątpliwości.

  1. Kim jesteśmy i jak się z nami skontaktować?

Jesteśmy stowarzyszeniem działającym pod nazwą Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy z siedzibą w Warszawie przy ul. Artura Grottgera 9/3, 00-785. Kiedy kontaktujesz się z nami przez naszą stronę internetową: https://radareklamy.pl/ („Serwis”), emailem, składając skargę, zamawiając usługę Copy Advice lub w inny sposób, stajemy się administratorem Twoich danych osobowych („Administrator”).

W sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych możesz się z nami skontaktować pod adresem email: biuro@radareklamy.pl lub w formie korespondencji tradycyjnej na nasz adres podany powyżej. Uprzejmie prosimy o umieszczenie w wiadomości dopisku „ochrona danych osobowych”.

  1. Jakie kategorie danych przetwarzamy?

Zakres danych, jakie przetwarzamy, zależy od tego, jakie informacje nam podasz. Kategorie danych, jakie przetwarzamy, to w szczególności:

  1. dane identyfikacyjne podane w formularzach i skargach, takie jak imię i nazwisko;
  2. dane teleadresowe, w tym adres korespondencyjny, numer telefonu, adres e-mail lub inne dane kontaktowe
  3. treść komunikacji.
  4. W jakich celach i na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane osobowe?

Twoje dane osobowe przetwarzamy w celu realizacji naszego oraz Twojego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) dla:

  1. udzielenia odpowiedzi na zadawane przez Ciebie pytania i rozwiązania sprawy, z którą się do nas zwracasz,
  2. podjęcia czynności związanych z zarejestrowaną przez Ciebie skargą dot. reklam naruszających zasady etyki lub dobre praktyki rynkowe,
  3. komunikowania się z Tobą w związku ze skargą dotyczącą reklamy podmiotu, dla którego pracujesz lub na innej podstawie działasz na jego rzecz,
  4. podjęcia czynności związanych ze zgłoszoną deklaracją przystąpienia do grona Zwyczajnego Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy lub Wspierającego Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy,
  5. ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
  6. prowadzenia marketingu bezpośredniego,
  7. poprawy jakości naszego Serwisu poprzez korzystanie przez nas z technologii cookies, która pozwala na prawidłowe funkcjonowanie naszego Serwisu, jak również na analizowanie informacji o tym, jak korzystasz z naszego Serwisu (np. na co nasi użytkownicy Serwisu klikają najczęściej, kiedy zwiększa się ruch, etc.).

Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże czasami może być konieczne do celów korzystania z naszych usług, np. dane mogą okazać się niezbędne do przyjęcia i rozpatrzenia skargi lub do udzielenia odpowiedzi na skierowane zapytanie albo w celu prowadzenia korespondencji.

  1. Jak długo przetwarzamy Twoje dane?

Co do zasady, Twoje dane będziemy przechowywać przez 6 lat od zakończenia sprawy, w związku z którą dane były przetwarzane (czyli przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń).

Jeśli wyrazisz zgodę na komunikację marketingową (np. na otrzymywanie newslettera), to dla celów marketingu bezpośredniego będziemy przetwarzać Twoje dane do momentu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu.

  1. Kto faktycznie ma dostęp do Twoich danych osobowych?

Do Twoich danych osobowych ma dostęp nasz skromny personel i tacy podwykonawcy jak doradcy, audytorzy, obsługa IT, księgowość, marketingowe, a także arbitrzy Komisji Etyki Reklamy (w sprawach skarg).

  1. Twoje prawa

Przysługują Ci następujące prawa: dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, sprostowania swoich danych, żądania usunięcia danych, żądania ograniczenia przetwarzania danych.

Ponieważ przetwarzamy Twoje dane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu, masz prawo do sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu ze szczególnych dotyczących Cię przyczyn, a wobec przetwarzania danych w celu marketingu bezpośredniego – także bez przyczyny.

W celu wykonania wyżej wymienionych praw, skontaktuj się z nami mailem, listem lub przez formularz obsługi praw jednostki, dostępny pod adresem ….

Przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli masz wątpliwości odnośnie zgodności z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych.

  1. Pliki Cookies

Podczas przeglądania naszego Serwisu oraz konfiguracji przeglądarki, na Twoim urządzeniu (urządzeniu końcowym) może zostać zapisany podmiot z nami współpracujący jeden lub kilka plików cookie. Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami na temat plików cookies oraz sposobu ich wykorzystywania.

Cookies to małe pliki, które są umieszczone w pamięci stałej urządzenia podczas odwiedzania niektórych stron internetowych. Zawierają one informacje na temat urządzenia i nie zawierają danych o Twojej tożsamości. Pliki te nie mogą być wykorzystane do infekowania urządzenia wirusami lub innym złośliwym oprogramowaniem.

W plikach cookies przechowujemy podstawowe, anonimowe informacje o użytkownikach (np. identyfikator nadawany przez naszą stronę internetową) oraz dane służące podniesieniu komfortu korzystania z Serwisu, potrzebne dla optymalizacji i poprawnego wyświetlania treści zawartych na podstronach.

Serwis może wykorzystywać następujące typy cookies:

  • Niezbędne. Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do świadczenia usług i prawidłowego wyświetlania Ci strony internetowej Serwisu. Informacje gromadzone za pomocą tych plików cookie są wykorzystywane wyłącznie w celu świadczenia usług i nigdy nie są udostępniane stronom trzecim.

Nie możesz zrezygnować z tych plików cookie. Możesz je zablokować lub usunąć, zmieniając ustawienia przeglądarki. Pamiętaj, że usuwając te pliki cookies możesz nie być w stanie korzystać z funkcji strony internetowej Serwisu, a w niektórych przypadkach strona internetowa może przestać działać.

  • Preferencyjne. Funkcjonalne pliki cookie pozwalają nam zapamiętać dokonane wybory i zapewniają ulepszone, bardziej osobiste funkcje. Przykłady obejmują nazwę użytkownika, język, region. Informacje gromadzone za pomocą tych plików cookie są wykorzystywane wyłącznie w tym celu i nigdy nie są udostępniane stronom trzecim.
  • Wydajnościowe i statystyczne. Współpracujemy z podmiotami zewnętrznymi, które używają plików cookie do gromadzenia danych, które pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy czy goście korzystają z naszego Serwisu. Używamy tych informacji, aby zidentyfikować ulepszenia, które możemy wprowadzić w celu zwiększenia Twojej wygody.
  • Reklamowe. Współpracujemy z podmiotami zewnętrznymi, które używają plików cookie do gromadzenia informacji o stronach, linkach i innych odwiedzanych witrynach. Pliki cookies służą do wyświetlania w Internecie reklam, które są bardziej odpowiednie dla Ciebie i Twoich zainteresowań. Informacje gromadzone przez reklamowe pliki cookie będą wykorzystywane do śledzenia wizyt i działań na naszym Serwisie, a także do dostarczania raportów i analiz do nas i naszych partnerów.

Jak zarządzać plikami cookies

Wszystkie przeglądarki umożliwiają zarządzanie plikami cookie w folderze plików cookie przeglądarki internetowej. Oznacza to, że możesz usunąć pliki cookie po zakończeniu wizyty na stronie internetowej lub możesz ustawić swoje preferencje dotyczące korzystania z plików cookie przed rozpoczęciem przeglądania witryny. Pamiętaj, jak wspomniano powyżej, że usunięcie lub odrzucenie plików cookie może negatywnie wpłynąć na komfort korzystania z naszego Serwisu.

Więcej informacji możesz znaleźć tutaj:

Więcej informacji na temat plików cookies:

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat plików cookie lub ich kontroli, wyłączania lub usuwania, odwiedź www.aboutcookies.org w celu uzyskania szczegółowych wskazówek. Ponadto niektóre zewnętrzne sieci reklamowe, w tym Google, pozwalają użytkownikom zrezygnować lub dostosować preferencje związane z przeglądaniem Internetu. Aby dowiedzieć się więcej o tej funkcji od Google https://adssettings.google.com/u/0/authenticated?hl=pl

Możesz także dowiedzieć się więcej o kierowaniu i ponownym kierowaniu reklam oraz o tym, jak wyłączyć tę funkcję, odwiedzając stronę http://www.youronlinechoices.com.

Regulamin Serwisu Internetowego Rady Reklamy z dnia  2 stycznia  2020 r.

§1

Definicje

Regulaminniniejszy Regulamin Serwisu InternetowegoRady Reklamy
Serwisserwis pod adresem https://radareklamy.pl/ prowadzony przez Radę Reklamy
Rada ReklamyZwiązek Stowarzyszeń Rada Reklamy, ul. Artura Grottgera 9 /3, 00-785 z siedzibą w Warszawie, zarejestrowany przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Warszawie, pod numerem KRS 0000253222, numer REGON 14048948400000, numer NIP 5213383625.
Użytkownikkażdy kto odwiedza Serwis, czyli wchodzi na stronę Serwisu
u.ś.u.d.e.ustawa z dnia 18 lipca 2012 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
RODORozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)

§2

Świadczenie usług drogą elektroniczną

  1. Usługi wskazane w pkt 2) poniżej, świadczone zgodnie z Regulaminem, są usługami świadczonymi drogą elektroniczną w rozumieniu u.ś.u.d.e.
  2. Usługami świadczonymi na podstawie niniejszego Regulaminu są:
  3. rejestracja skargi dot. reklam naruszających zasady etyki lub dobre praktyki rynkowe;
  4. zgłoszenie się przez Użytkownika do grona Zwyczajnego Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy oraz Wspierającego Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy;
  5. prowadzenie strony internetowej.
  6. Usługodawcą jest Rada Reklamy, adres: ul. Artura Grottgera 9/3, 00-785, e-mail: biuro@radareklamy.pl, numer kontaktowy: +48 22 621 31 94.

§3

Postanowienia ogólne

  1. Użytkownik zobowiązuje się korzystać z Serwisu zgodnie z jego przeznaczeniem, wyłącznie w sposób zgodny z prawem, zasadami współżycia społecznego, dobrymi obyczajami i Regulaminem.
  2. Użytkownik przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu jest zobowiązany zapoznać się z niniejszym Regulaminem oraz Polityką prywatności i wykorzystywania plików cookies.
  3. Zabronione są wszelkie czynności, które są sprzeczne z przeznaczeniem Serwisu lub zabronione przez Regulamin lub przepisy prawa, a w szczególności takie, które destabilizowałyby pracę Serwisu, utrudniałyby dostęp do Serwisu lub korzystanie z niego. Zabronione jest podejmowanie innych działań na szkodę Rady Reklamy i innych Użytkowników lub zagrażających ich prawom lub interesom.
  4. Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b) u.ś.u.d.e., niedozwolone jest umieszczanie w infrastrukturze Rady Reklamy treści o charakterze bezprawnym.
  5. Rada Reklamy nie ponosi odpowiedzialności za treść ani poprawność danych oraz informacji wprowadzonych przez Użytkownika. 
  6. Korzystanie z Serwisu możliwe jest wyłącznie przy pomocy urządzeniem z dostępem do sieci Internet, wyposażonym w przeglądarkę internetową.
  7. W celu prawidłowego korzystania z Serwisu za pośrednictwem przeglądarki internetowej Użytkownik powinien dysponować aktualną wersją którejkolwiek z następujących przeglądarek:
    1. Mozilla Firefox;
    2. Internet Explorer;
    3. Safari;
    4. Google Chrome;
    5. Opera.
  8. Rada Reklamy nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Serwisu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osoby lub osób trzecich bądź niekompatybilnością Serwisu z infrastrukturą techniczną osób korzystających bądź próbujących korzystać z Serwisu.
  9. Rada Reklamy nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przesyłania wiadomości e-mail (lub usuwanie wiadomości e-mail) przez administratorów serwerów pocztowych lub przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze Użytkownika korzystającego z Serwisu, w tym przez filtry antyspamowe.
  10. Rada Reklamy dokłada najwyższych starań, aby wszystkie informacje dostępne na stronie internetowej były rzetelne, kompletne, zgodne z prawdą oraz prawem, a także aktualne.
  11. Poszczególne części Serwisu mogą zawierać odnośniki (linki) do stron zewnętrznych. Rada Reklamy nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczone na stronach zewnętrznych.

§4

Rejestracja skargi

  1. Serwis umożliwia elektroniczną rejestrację skarg dot. reklam naruszających zasady etyki lub dobre praktyki rynkowe, sformułowane w Kodeksie Etyki Reklamy.
  2. Rejestracja skargi następuje poprzez wypełnienie przez Użytkownika formularza on-line.
  3. Dane osobowe wskazane w formularzu on-line przetwarzane są jedynie przez Radę Reklamy, będącej ich administratorem w rozumieniu RODO.
  4. Szczegółowy opis procesu rozpatrywania skarg został opisany w Regulaminie rozpatrywania skarg oraz Schemacie rozpatrywania skarg dostępnych w zakładce „Komisja Etyki Reklamy” w Serwisie.

§5

Zapewnienie deklaracji dołączenia do Rady Reklamy

Serwis zapewnia deklarację dołączenia do grona:

  1. Zwyczajnego Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy;
  2. Wspierającego Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy.

§6

Wnioski/ reklamacje Użytkowników

  1. Użytkownik może zgłaszać wnioski związane z dostępem do usług świadczonych w Serwisie, ich funkcjonowaniem oraz jakością, w terminie do 30 dni od zajścia zdarzenia.
  2. Wniosek Użytkownika powinien zostać przesłany do Rady Reklamy w formie pisemnej na adres – ul. Artura Grottgera 9 /3, 00-785 Warszawa lub na adres e-mail: biuro@radareklamy.pl
  3. Rada Reklamy, o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia wniosku/zastrzeżenia, niezwłocznie wezwie Użytkownika do uzupełnienia treści wniosku/zastrzeżenia w terminie ustalonym w wezwaniu, nie krótszym niż 7 dni. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu, wniosek/zastrzeżenie pozostawia się bez rozpoznania.
  4. Rada Reklamy rozpatrzy wniosek/zastrzeżenie Użytkownika w ciągu 30 dni.
  5. Rada Reklamy poinformuje Użytkownika czy uznaje wniosek/zastrzeżenie oraz w jaki sposób zamierza go uwzględnić lub poinformuje o braku podstaw do uznania wniosku/zastrzeżenia wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska. Rada Reklama udzieli odpowiedzi na reklamację w formie analogicznej do formy jej złożenia przez Użytkownika.

§7

Postanowienia końcowe

  1. Rada Reklamy zezwala na utrwalenie przez Użytkownika treści Regulaminu przez wydrukowanie lub zapisanie na dowolnym nośniku.
  2. Rada Reklamy może jednostronnie zmienić Regulamin, w szczególności w przypadku zmiany dotychczas obowiązujących przepisów prawa dotyczących świadczenia usług drogą elektroniczną lub przypadku wprowadzenia nowych usług w Serwisie.