
Złóż skargę
Co jest potrzebne do rejestracji skargi?
- Wypełniony poprawnie formularz (Twoje dane nie zostaną nikomu udostępnione, potrzebujemy ich wyłącznie do kontaktu z Tobą)
- Dane gdzie i kiedy skarżona reklama została wyemitowana
- Dokumentacja reklamy i środowiska emisji skarżonej reklamy. Jeśli skarżona reklama była zamieszczona w prasie, na bilboardach, w internecie, do rozpatrzenia Twojej skargi potrzebujemy zdjęć i/lub print screenów , które dokumentują samą reklamę, czas i miejsce jej emisji oraz środowisko/otoczenie
- Dokładny opis treści reklamy. To pomaga nam identyfikować reklamy radiowe i telewizyjne. Za ściągnięcie tych reklam jesteśmy odpowiedzialni
- Rzetelne przedstawienie, co skarżysz w danej reklamie, co uważasz za niezgodne z Kodeksem Etyki Reklamy, za niezgodne z ogólnie przyjętymi normami. Pamiętaj, że opis reklamy i przedstawienie przedmiotu skargi to różne kwestie. Przeczytaj Kodeks Etyki Reklamy i napisz, w jaki sposób wg Ciebie skarżona reklama go narusza
Najczęstsze błędy przy składaniu skargi
- Skarga dotyczy reklamy społecznej (takie reklamy nie podlegają rozpatrzeniu KER)
- Skarga dotyczy reklamy kampanii politycznej (nie podlegają rozpatrzeniu KER)
- Brakuje opisu przedmiotu skargi w oparciu o Kodeks Etyki Reklamy
- Skarga sformułowana jest wyłącznie emocjonalnie, zawiera wulgaryzmy
- Skarga dotyczy kilku reklam jednocześnie, albo całej kampanii
- Brakuje wymaganej dokumentacji skarżonej reklamy (zdjęcia, print screen’y) dokumentującej czas, miejsce i środowisko skarżonej reklamy (dotyczy reklamy marketingu bezpośredniego, reklamy zewnętrznej i internetowej)
- Skarga dotyczy wewnętrznych praktyk w firmie/organizacji (takie skargi nie podlegają rozpatrzeniu KER)
- Skarga złożona jest z pominięciem standardowego formularza.
Rozpatrzenie skargi konsumenckiej jest bezpłatne. Prosimy o dokładne wypełnienie formularza. Umożliwi nam to szybkie zajęcie się skargą.
Ważne: Prosimy zapoznać się z nowym Regulaminem Rozpatrywania Skarg, Co jest potrzebne do rejestracji skargi oraz Najczęstsze błędy przy składaniu skarg.
Uwaga: Jednorazowo skarżyć można wyłącznie jedną reklamę. Komisja Etyki Reklamy w swych uchwałach i opiniach odnosi się do konkretnego przekazu reklamowego, nigdy do całych kampanii reklamowych.
Dane osobowe: Dane osobowe pozostają do wyłącznej dyspozycji Rady Reklamy i nigdy nie są przekazywane osobom trzecim.
Zgodnie Regulaminem Rozpatrywania Skarg skarżącemu i skarżonemu przysługuje odwołanie do Prezydium KER, w terminie 10 dni od daty wysłania zawiadomienia o decyzji podjętej przez arbitra referenta lub uchwały podjętej przez Komisję Etyki Reklamy.
Celem złożenia skutecznego odwołania należy złożyć pismo opatrzone danymi podmiotu odwołującego się i podmiotu, do którego kierowane jest odwołanie, z uzasadnieniem odwołania oraz podaniem nowych okoliczności, informacji, danych, opracowań, faktów, które będą stanowiły podstawę rozpatrywania odwołania.
Odwołanie można wysłać drogą mailową lub pocztą pod adresem siedziby Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.
Prosimy składać skargi online.
Jeśli Państwo nie mogą złożyć skargi internetowo,
prosimy pobrać odpowiedni formularz, wypełnić i przesłać pocztą.