ZŁÓŻ SKARGĘ
Prosimy składać skargi online.
Zanim wypełnisz formularz skargi zapoznaj się z:
Co jest potrzebne do rejestracji skargi?
Najczęstsze błędy przy składaniu skargi
Ważne!
Co jest potrzebne do rejestracji skargi?
Najczęstsze błędy przy składaniu skargi
Ważne!
Co jest potrzebne do rejestracji skargi?
Szczególnie w przypadku internetowej reklamy wideo ważna jest odpowiednia dokumentacja skarżonej reklamy, aby możliwe było ustalenie całości treści przekazu reklamowego, w szczególności zdjęcia, nagrania lub zrzuty ekranu oraz dokładny opis treści.
Ważne
Wypełniony poprawnie formularz (Twoje dane nie zostaną nikomu udostępnione, potrzebujemy ich wyłącznie do kontaktu z Tobą)
Dane gdzie i kiedy skarżona reklama została wyemitowana
Dokumentacja reklamy i środowiska emisji skarżonej reklamy. Jeśli skarżona reklama była zamieszczona w prasie, na bilboardach, w internecie, do rozpatrzenia Twojej skargi potrzebujemy zdjęć, które dokumentują samą reklamę, czas i miejsce jej emisji oraz środowisko/otoczenie
Dokładny opis treści reklamy. To pomaga nam identyfikować reklamy radiowe i telewizyjne.
Za ściągnięcie reklam radiowych i telewizyjnych jesteśmy odpowiedzialni.
Najczęstsze błędy przy składaniu skargiSkarga dotyczy reklamy społecznej (takie reklamy nie podlegają rozpatrzeniu KER)
Skarga dotyczy reklamy kampanii politycznej (nie podlegają rozpatrzeniu KER)
Brakuje opisu przedmiotu skargi w oparciu o Kodeks Etyki Reklamy
Skarga sformułowana jest wyłącznie emocjonalnie, zawiera wulgaryzmy
Skarga dotyczy kilku reklam jednocześnie, albo całej kampanii
Brakuje wymaganej dokumentacji skarżonej reklamy (zdjęcia, print screen’y) dokumentującej czas, miejsce i środowisko skarżonej reklamy (dotyczy reklamy marketingu bezpośredniego, reklamy zewnętrznej i internetowej)
Skarga dotyczy wewnętrznych praktyk w firmie/organizacji (takie skargi nie podlegają rozpatrzeniu KER)
Skarga złożona jest z pominięciem standardowego formularza.
Rozpatrzenie skargi konsumenckiej jest bezpłatne. Prosimy o dokładne wypełnienie formularza. Umożliwi nam to szybkie zajęcie się skargą.
Skargi na reklamy internetoweJeśli skarga dotyczy reklamy internetowej do jej rozpatrzenia potrzebujemy zdjęć i/lub print screenów, które dokumentują samą reklamę, czas i miejsce jej emisji oraz środowisko/otoczenie. W celu jak najlepszej dokumentacji reklamy internetowej warto przygotować poniższe materiały:
Print screeny reklamy oraz treści strony www lub aplikacji, w której jest emitowana a w przypadku reklamy video sam plik jeśli jest możliwość jego pobrania
Skopiowany adres url strony/artykułu (przykładowo: https://www.google.com/) na którym pojawiła się reklama lub nazwę aplikacji
Print screeny treści strony www lub aplikacji, na którą reklama przekierowuje po jej kliknięciu
Skopiowany adres url strony, na którą reklama przekierowuje po jej kliknięciu
W przypadku reklamy video sam plik, jeśli jest możliwość jego pobrania
Jeśli skarżona jest reklama wideo zamieszczona w internecie, potrzebne są:
Skopiowany adres url strony/artykułu (przykładowo: https://www.google.com/), na którym pojawiła się̨ reklama lub nazwę̨ aplikacji
Print screeny treści strony www lub aplikacji, na którą reklama przekierowuje po jej kliknięciu
Skopiowany adres url strony, na którą reklama przekierowuje po jej kliknięciu
Szczególnie w przypadku internetowej reklamy wideo ważna jest odpowiednia dokumentacja skarżonej reklamy, aby możliwe było ustalenie całości treści przekazu reklamowego, w szczególności zdjęcia, nagrania lub zrzuty ekranu oraz dokładny opis treści.
Rzetelne przedstawienie tego, co skarżysz w danej reklamie, co uważasz za niezgodne z Kodeksem Etyki Reklamy, za niezgodne z ogólnie przyjętymi normami. Pamiętaj, że opis reklamy i przedstawienie przedmiotu skargi to różne kwestie. Przeczytaj Kodeks Etyki Reklamy i napisz, w jaki sposób wg Ciebie skarżona reklama go narusza.
Ważne
Ważne: Prosimy zapoznać się z nowym Regulaminem Rozpatrywania Skarg, Co jest potrzebne do rejestracji skargi oraz Najczęstsze błędy przy składaniu skarg.
Uwaga: Jednorazowo skarżyć można wyłącznie jedną reklamę. Komisja Etyki Reklamy w swych uchwałach i opiniach odnosi się do konkretnego przekazu reklamowego, nigdy do całych kampanii reklamowych.
Dane osobowe: Dane osobowe pozostają do wyłącznej dyspozycji Rady Reklamy i nigdy nie są przekazywane osobom trzecim.
Odwołania od decyzji Komisji Etyki ReklamyZgodnie Regulaminem Rozpatrywania Skarg skarżącemu i skarżonemu przysługuje odwołanie do Prezydium KER, w terminie 10 dni od daty wysłania zawiadomienia o decyzji podjętej przez arbitra referenta lub uchwały podjętej przez Komisję Etyki Reklamy.
Celem złożenia skutecznego odwołania należy złożyć pismo opatrzone danymi podmiotu odwołującego się i podmiotu, do którego kierowane jest odwołanie, z uzasadnieniem odwołania oraz podaniem nowych okoliczności, informacji, danych, opracowań, faktów, które będą stanowiły podstawę rozpatrywania odwołania.
Odwołanie można wysłać drogą mailową lub pocztą pod adresem siedziby Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.
SCHEMAT ROZPATRYWANIA
SKARG
SKARG
JAK ROZPATRUJEMY SKARGĘ?