O KONFERENCJI
Olaf Krynicki
Cyfrowa Polska

Widzimy, jak szybko rośnie rola algorytmów. Z jednej strony pomagają dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych i technologicznych, z drugiej wraz ze wzrostem ich znaczenia, pojawiają się pytania o to, jakie wyzwania etyczne pojawiają się w procesie tej ewolucji, a może już rewolucji?

„Algorytmy zmiany” to spotkanie dla ekspertów, praktyków i badaczy, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem w dziedzinie komunikacji, trendów dotyczących przyszłości, nie tylko ekonomicznej. Będziemy mieli okazję do dyskusji o świecie, w którym wykorzystanie algorytmów będzie szło w parze z przestrzeganiem zasad etycznych i prawnych.

Nasze spotkanie to szansa na naukę, inspirację i budowanie wspólnej wizji przyszłości, w której algorytmy są na służbie człowieka, a nie na odwrót.

CZYTAJ WIĘCEJ > Show Less
PROGRAM KONFERENCJI
red. Magdalena Rigamonti onet.pl
Łukasz Kowalski Prezes Rady Reklamy

O prostych eksperymentach pokazujących, czym jest obecna AI oraz czego można się po niej spodziewać w przewidywalnej przyszłości.
prof. Andrzej Dragan Uniwersytet Warszawski, Narodowy Uniwersytet Singapuru

dr Katarzyna Bąkowicz Uniwersytet SWPS
dr hab. Marcin Napiórkowski Uniwersytet Warszawski
Mariusz Ryciak Rada Reklamy
MODERACJA: dr Tomasz Terlikowski

Luc Julia – znany naukowiec – napisał książkę zatytułowaną „Sztuczna Inteligencja nie istnieje”, a AI powinno nazywać się rozszerzoną, a nie sztuczną inteligencją. A może jest inaczej? W kontrapunkcie porozmawiamy m. in. o: – W jakim sensie w przypadku AI można mówić o inteligencji?
– Jak można ją porównać do inteligencji ludzkiej?
– Czy w ogóle można ją nazwać inteligencją?
– Czy sztuczna inteligencja jest tylko tak inteligentna jak człowiek, który ją stworzył?
– Czy sztuczna inteligencja to więcej szans czy zagrożeń?
– Czy sztucznej inteligencji powinniśmy się bać?
prof. Andrzej Dragan Uniwersytet Warszawski, Narodowy Uniwersytet Singapuru
dr Ada Florentyna Pawlak Uniwersytet SWPS, psychologia i informatyka
MODERACJA: Olaf Krynicki, Cyfrowa Polska, Komisja Etyki Reklamy

PRZERWA

Narzędzia związane ze sztuczną inteligencją rozwijają się i uczą w błyskawicznym tempie, ale wciąż sporo brakuje im do doskonałości. W komunikacji mogą być źródłem inspiracji, ale źródłem nie zawsze wiarygodnym. Odciążają twórców, ale ich używanie niesie ze sobą wątpliwości natury etycznej. Jak wyznaczyć granice zaufania do sztucznej inteligencji? Na to pytanie odpowiedzą: Dominika Kaczorowska-Spychalska, Artur Kurasiński i Tomasz Rożek.
dr Dominika Kaczorowska-Spychalska Uniwersytet Łódzki
Artur Kurasiński Inwestor i przedsiębiorca
dr Tomasz Rożek Fundacja Nauka. To lubię
MODERACJA: red. Anna Piekutowska, TOK FM

Rola Marketera we współczesnym świecie – czy kreowanie postaw powinno wyjść poza jedynie napędzanie konsumpcjonizmu?
Marketerzy odgrywają ogromną rolę w kreowaniu postaw konsumentów. Posługują się narzędziami, które wywierają wielki wpływ na to co myśli i co robi współczesny człowiek. Dysponując przy tym potężną siła w postaci budżetów marketingowych. Jakie postawy wykreowaliśmy i do czego one doprowadziły? Na te pytania odpowie autor książki MARKETHIC – Mariusz pisząc o etycznym marketingu i dużo szerszym jego kontekście we współczesnym świeci. Usłyszymy też o jego recepcie i apelu do marketerów, przed którymi postawi spore wyzwanie. Czy się z nim zgodzimy? Posłuchaj i oceń sam/a.
Mariusz Ryciak Rada Reklamy

Rosnące wydatki na reklamę i coraz większe wykorzystanie najnowszych technologii, w tym sztucznej inteligencji, do tworzenia i targetowania przekazów reklamowych, wymuszają wzmożoną pracę Komisji Etyki Reklamy, w celu zapewnienia etyczności działań reklamowych kierowanych do konsumentów. Dzięki poszerzaniu wiedzy, poprzez między innymi udział w konferencji Rady Reklamy na temat dynamicznie zmieniającego się rynku, wszyscy zaangażowani przyczyniają się do tworzenia i promowania odpowiedzialnych praktyk w dziedzinie reklamy. W tej części programu przyjrzymy się temu, jak zmieniają się trendy w skargach kierowanych do Komisji.
Maciej Lissowski Przewodniczący Komisji Etyki Reklamy
Elżbieta Kondzioła Wiceprzewodnicząca Komisji Etyki Reklamy

Sebastian Kondracki Chief Innovation Officer, Deviniti
dr Anna Gumkowska liderka grupy roboczej AI IAB
MODERACJA: Patrycjusz Wyżga, Wirtualna Polska

PRZERWA

Jan Wróbel TOK FM
Tomasz Raczek Krytyk filmowy
Olga Drenda Pisarka i dziennikarka
MODERACJA: red. Magdalena Rigamonti, onet.pl

PRZERWA

Adam Traczyk More in Common
Marek Rabij Tygodnik Powszechny
Adam Leszczyński OKO Press
MODERACJA: Agnieszka Gozdyra, dziennikarka TV Polsat

PRZERWA

prof. Witold Orłowski PwC, Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Jędrzej Malko SGH, Fundacja Kaleckiego
MODERACJA: red. Katarzyna Skrzydłowska-Kalukin, Kultura Liberalna

“Stereotypy oraz wizerunki kobiety i mężczyzny w reklamie” to pierwszy w Polsce tak kompleksowy obraz obu płci w reklamie. Książka portretuje m.in. ich role, atrybuty, emocje, marzenia i relacje pomiędzy kobietami i mężczyznami w reklamie z XXI wieku. Monografia powstała na podstawie badań 2000 reklam audio-video należących do kilkuset marek polskich i międzynarodowych.
dr hab. Jarosław Kończak Uniwersytet Warszawski
MODERACJA: red. Anna Wittenberg, DGP

Potrzebna nam taka transformacja, która będzie obejmowała dostosowanie do coraz mocniej doświadczanej katastrofy klimatycznej, rewolucji technologicznej i cyfrowej związanej z AI i jednocześnie będzie sprawiedliwa (just transition). Jednak czy trauma transformacji sprzed trzydziestu paru lat nie narzuca negatywnych skojarzeń? Czy “sprawiedliwość społeczna” – termin jeszcze z dalszej przeszłości – może dziś być społecznie atrakcyjny? Jak oceniać wiarygodność ekologiczną, społeczną i ekonomiczną reklamy w świecie nakładających się, często sprzecznych narracji? Jak znaleźć najlepszą drogę w obliczu postępującego polikryzysu, który w dodatku staje się permakryzysem?
prof. Bolesław Rok Akademia Leona Koźmińskiego

red. Magdalena Rigamonti onet.pl
Łukasz Kowalski Prezes Rady Reklamy
PRELEGENTKI I PRELEGENCI
Łukasz Kowalski
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy
red. Magdalena Rigamonti
onet.pl
prof. Andrzej Dragan
Uniwersytet Warszawski, Narodowy Uniwersytet Singapuru
Mariusz Ryciak
Rada Reklamy
dr Katarzyna Bąkowicz
Uniwersytet SWPS
dr hab. Marcin Napiórkowski
Uniwersytet Warszawski
dr Ada Florentyna Pawlak
Uniwersytet SWPS, psychologia
i informatyka
dr Dominika Kaczorowska-Spychalska
Uniwersytet Łódzki
Artur Kurasiński
Inwestor
i przedsiębiorca
dr Tomasz Rożek
Fundacja Nauka. To lubię
Maciej Lissowski
Przewodniczący Komisji Etyki Reklamy
Elżbieta Kondzioła
Wiceprzewodnicząca Komisji Etyki Reklamy
Sebastian Kondracki
Chief Innovation Officer, Deviniti
dr Anna Gumkowska
liderka grupy roboczej AI IAB
Jan Wróbel
TOK FM
Tomasz Raczek
Krytyk filmowy
Olga Drenda
Pisarka i dziennikarka
Adam Traczyk
More in Common
Marek Rabij
Tygodnik Powszechny
Adam Leszczyński
OKO Press
prof. Witold Orłowski
PwC, Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Jędrzej Malko
SGH, Fundacja Kaleckiego
dr hab. Jarosław Kończak
Uniwersytet Warszawski
prof. Bolesław Rok
Akademia Leona Koźmińskiego
MODERATORKI I MODERATORZY
red. Magdalena Rigamonti
onet.pl
dr Tomasz Terlikowski
Olaf Krynicki
Cyfrowa Polska, Komisja Etyki Reklamy
red. Anna Piekutowska
TOK FM
Patrycjusz Wyżga
Wirtualna Polska
Agnieszka Gozdyra Dziennikarka TV Polsat
red. Katarzyna Skrzydłowska-Kalukin
Kultura Liberalna
red. Anna Wittenberg
DGP
RADA PROGRAMOWA
Prof. Bolesław Rok
Profesor Zarządzania Zrównoważonym Rozwojem w Akademii Leona Koźmińskiego
Teresa Wierzbowska
Doradczyni Zarządu Cyfrowego Polsatu ds. Public Affairs
Dr Agnieszka Liszka-Dobrowolska
Członkini zarządu Fundacji Climate Strategies Poland
Katarzyna Bąkowicz
Uniwersytet SWPS
Artur Kurasiński
Przedsiębiorca, twórca, inwestor, obserwator zjawisk związanych z technologią
Olaf Krynicki
Rzecznik prasowy i dyrektor komunikacji w Samsung Electronics
SPONSORZY
PARTNERZY INSTYTUCJONALNI
PARTNERZY MEDIALNI
ORGANIZACJA WYDARZENIA Projekt graficzny: Karina Marczak – karinamarczak.com WEB DEVelopment: Kamil Adamczyk – it-adamczyk.pl Projekt i organizacja wydarzenia: Lucyna Pruska i Piotr Kwiecień, Zespół Biura Rady Reklamy – https://radareklamy.pl/organizacja/ Oryginalna grafika wykorzystana do projektu pochodzi z Freepik Company w ramach licencji.