W imieniu Zarządu Rady Reklamy serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom i uczestniczkom, którzy wzięli udział w konferencji. Dziękuję panelistom i panelistkom, moderatorom i moderatorkom. Dziękuję także Radzie Programowej oraz zespołowi ekspertów i ekspertek w Biurze Rady Reklamy za zaprojektowanie i realizację tego wydarzenia.
Tematyka etyki w działaniach marketingowych jest niezmiennie bardzo istotna, zwłaszcza w czasach dominujących negatywnych przekazów informacyjnych. Cieszę się, że Państwa bardzo liczny udział w naszym wydarzeniu pokazał, że te zagadnienia mają wysoki priorytet.
ALGORYTMY DECYDUJĄ ZA NAS?
Etyka przekazów reklamowych w obliczu nowych wyzwań i zagrożeń
Czy naukowy marketing daje konsumentom szanse na świadomy i wolny wybór?
Umiarkowanie optymistyczne wnioski zakończyły zorganizowaną przez Radę Reklamy konferencję w cyklu wydarzeń „Reklamuję Etycznie” pod tytułem „Etyka przekazów reklamowych w obliczu nowych wyzwań i zagrożeń.” Organizatorzy pozyskali znakomitą drużynę opiniotwórczych specjalistów i specjalistek, wśród których znaleźli się otwierający wydarzenie Profesor Jan Hartman i zamykający ją Profesor Adam Bodnar. Wagę i merytoryczną rzetelność dyskusji panelowych zapewnili panelistki i paneliści, praktycy i teoretycy…
„Siła reklamy jest coraz większa, a im większy biznes i pieniądze, tym silniejsze pokusy by naginać zasady. Z jednej strony pokazuje się w reklamie wartości i odmienia przez wszystkie przypadki „klient jest najważniejszy”. Z drugiej manipuluje się coraz skuteczniej i używając coraz bardziej wyrafinowanych metod. Stąd etyka i wprowadzanie jej zasad do komunikacji reklamowej jest procesem, w którym nie będzie natychmiastowych zwycięstw. Jednak bez codziennej pracy u podstaw, nie ma szans na prawdziwe zmiany i prawdziwe dbanie o dobro klienta.”
„Gratuluję Radzie Reklamy konferencji „Reklamuję etycznie” – i cieszę się, że jej sukces przełoży się na cykliczne wydarzenie, na które zdecydowanie jest na polskim rynku zapotrzebowanie.
Na co dzień zajmuję się opracowywaniem i wdrażaniem strategii i działań klimatycznych w sektorze cyfrowym – w tym także komunikowaniem o planach i zrealizowanych działaniach czy wpływie środowiskowym działalności przedsiębiorstwa oraz oferowanych produktów i usług. Nadal obserwujemy w Polsce sporo obietnic bez pokrycia, niejasnych komunikatów o „ekologiczności” czy „naturalności” tego czy owego, mających wywołać u konsumentów pozytywne odczucia i skłonić do wyboru danego produktu – niekoniecznie z pokryciem w faktach. Dlatego „Reklamuję etycznie” to konferencja bardzo potrzebna. W przystępny sposób informuje i edukuje o zjawisku greenwashingu czy eko-ściemy, wyczula na te problemy i podpowiada jak ich unikać, kierując się zwłaszcza do szczególnej grupy odbiorców wydarzenia: osób zaangażowanych w planowanie i realizowanie komunikacji marketingowej czy reklamowej.
Dla mnie szczególnie ciekawe były oczywiście elementy programu dotyczące klimatu i środowiska, a zwłaszcza doskonały panel dyskusyjny „Ekologia i klimat w reklamie”, gdzie punkty widzenia naukowy, biznesowy, aktywistyczny i prawniczy połączyły się w świetny, dynamiczny koktal wiedzy i konkretnych porad. Muszę jednak przyznać, że z zainteresowaniem śledziłem też panele na tematy spoza mojego codziennego obszaru zawodowych zainteresowań, na przykład dyskusję o marketingu influencerskim oraz jego blaskach i cieniach.
Dziękuję za tę konferencję – i z niecierpliwością czekam na kolejną edycję!”
„Serdecznie gratuluję Radzie Reklamy pomysłu stworzenia cyklu wydarzeń „Reklamuję Etycznie” oraz doskonałej organizacji pierwszej konferencji w tym cyklu. Ciekawy program, traktujący o kwestiach etyki w reklamie z różnorodnych perspektyw oraz udział wybitnych prelegentów, panelistów i moderatorów sprawił, że mogliśmy wysłuchać fantastycznych wystąpień i inspirujących rozmów. Wierzę, że ta konferencja będzie miała szeroki oddźwięk w środowisku reklamowym i marketingowym i będzie jednym z filarów inicjatyw Rady Reklamy oraz działań Komisji Etyki Reklamy służących podnoszeniu standardów etycznych w przekazach reklamowych.”