AKTUALNOŚCI

Bionorica Polska dołączyła do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy

Informacja prasowa z dnia 1 września 2021 r. Miło nam poinformować, że Bionorica Polska została członkiem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, którego jednym z głównych celów jest promowanie najwyższych standardów komunikacji. Jako członek Rady Reklamy Bionorica będzie aktywnie uczestniczyć w działaniach wspierających samoregulację i tworzenie odpowiedzialnych przekazów reklamowych w polskiej przestrzeni medialnej. „Jest nam niezmiernie miło,…

KTO PYTA, NIE BŁĄDZI

COPY ADVICE™NARZĘDZIE OCENY PRZEKAZÓW REKLAMOWYCH PRZED ICH EMISJĄ Copy Adviceᵀᴹ w zgodzie z najwyższymi europejskimi standardami działa na polskim rynku od grudnia 2020 r., pomagając w identyfikacji możliwych problemów w przekazie. Minimalizuje ryzyko zaskarżenia reklamy, kolizji z zasadami etycznymi i narażenia wizerunku i reputacji. Uczestnicy rynku reklamowego w Polsce i twórcy reklam doceniają tę wyjątkową…

Specyfika reklamy internetowej w orzecznictwie KER warsztat dla Komisji Etyki Reklamy

Za nami fantastyczny warsztat dla arbitrów i arbitrzyń Komisji Etyki Reklamy prowadzony przez Elżbietę Kondziołę. Była to pierwsza część, wprowadzająca do praktycznych aspektów pracy w orzecznictwie KER. Porusza ważne kwestie dla wstępnego rozpatrywania skarg na reklamy internetowe i orzecznictwa. Przedstawia budowę ekosystemu reklamy internetowej, w szczególności reklamy display w tym wideo, z podziałem na kampanie realizowane…

Nowe otwarcie w Radzie Reklamy

Walne wyborczo-sprawozdawcze za nami. Dnia 24 czerwca 2021 roku członkowie Rady Reklamy spotkali się, żeby podsumować ostatnie dwa lata działalności organizacji oraz wybrać nowe władze na nową kadencję. Na początku podsumowaliśmy wyniki prac zarządu za okres 2019-2021 oraz osiągnięcia organizacji w dwóch najważniejszych dla niej aspektach działalności: promocji samoregulacji i promocji etyki w reklamie. Członkowie…

Seksizm i płeć w reklamie

Seksizm w reklamie: jak zwalczać, jak oceniać Advertising Standards Authority, podmiot zajmujący się oceną reklam w kontekście zgodności z funkcjonującymi w Wielkiej Brytanii standardami reklamowymi, w swoim raporcie dotyczącym stereotypów płciowych „Obraz, postrzeganie i krzywda” określił 6 obszarów, w przypadku których można mówić o wykorzystywaniu stereotypów, a więc uproszczonych i negatywnych w odbiorze przekonań o…

Kto woli zielone słowa od zielonych czynów?

Kto woli zielone słowa od zielonych czynów?  Dla osób, które charakteryzuje narcyzm narodowy, greenwashing jest atrakcyjniejszy niż prawdziwe działania proekologiczne. Poprawa wizerunku własnego narodu jest ważniejsza niż realne zmiany – wynika z najnowszych badań międzynarodowego zespołu psychologów pod kierunkiem prof. Aleksandry Cisłak z Uniwersytetu SWPS. Czym jest ekościema? Greenwashing (po polsku określany czasem jako ekościema)…

Ekologia w cieniu pandemii

Druga edycja badania Green Generation zakończona. Wyniki umarkowanie optymistyczne. W ubiegłym roku przeprowadzone badania dostarczyły pierwszych wyników mówiących o świadomości ekologicznej Polaków. Była na niskim poziomie i niestety nadal niewiele się zmienia w tym obszarze. Badanie z ubiegłego roku pokazało najważniejsze czynniki, jakie utrudniają wdrożenie proekologicznych zmian w życiu i zakupach. W tym roku autorzy…

Czy polityczna poprawność zabije kreatywność w reklamie?

Rozważania na temat politycznej poprawności warto rozpocząć od przyjęcia jej ogólnej definicji. Wydaje się, iż od dłuższego czasu posiada ona przede wszystkim konotacje o dosyć negatywnym wydźwięku, sugerujące wręcz, iż polityczna poprawność stała się formą cenzury dopuszczalną w XXI wieku – również na rynku mediów czy reklamy. Czy jednak jest to w pełni uczciwe postawienie…

Mowa nienawiści, hejt i dyskryminacja

Kiedy rozmawiamy o mowie nienawiści często błędnie określamy tym mianem pospolity hejt. Czym różnią się te określenia? Do czego mogą doprowadzić? Czy ten przekaz może znaleźć się również w reklamie? Gordon Allport, socjolog amerykański lat. 50 i 60, utworzył tzw. piramidę dyskryminacji, która wyraźnie wykazała, dlaczego tego rodzaju zjawiska są niezwykle niebezpieczne. Porozmawiajmy o tym!…

Toyota Motor Poland dołączyła do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy

Warszawa, 10 marca 2021 r.   Miło nam poinformować, że Toyota Motor Poland została członkiem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, którego jednym z głównych celów jest promowanie najwyższych standardów komunikacji. Jako członek Rady Reklamy Toyota będzie aktywnie uczestniczyć w działaniach wspierających samoregulację i tworzenie odpowiedzialnych przekazów reklamowych w polskiej przestrzeni medialnej.   „W tym trudnym dla rynku…

Samoregulacja działa lepiej niż regulacja

Nie ma lepszego regulatora niż dobra wola. Właśnie dobrowolne poddanie się wyznaczonym i uzgodnionym wspólnie standardom gwarantuje skuteczność przestrzegania tych standardów – na temat działalności Rady Reklamy, a także o nowych projektach opowiadają Piotr Kwiecień i Lucyna Pruska z Rady Reklamy. Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy istnieje na rynku już kilkanaście lat. Jak z perspektywy czasu…