Ekologia w cieniu pandemii

Druga edycja badania Green Generation zakończona. Wyniki umarkowanie optymistyczne. W ubiegłym roku przeprowadzone badania dostarczyły pierwszych wyników mówiących o świadomości ekologicznej Polaków. Była na niskim poziomie i niestety nadal niewiele się zmienia w tym obszarze. Badanie z ubiegłego roku pokazało najważniejsze czynniki, jakie utrudniają wdrożenie proekologicznych zmian w życiu i zakupach. W tym roku autorzy badania przyjrzeli się ekologii w cieniu pandemii.

Kluczowe wnioski z raportu 2021 r.:

  • Informacje o stanie środowiska śledzi 30% Polaków.
  • Pokolenie Z, czyli najmłodsi, najmniej interesują się sprawami ekologii.
  • Wzrosła świadomość kwestii ocieplenia się klimatu na świecie.
  • Nie wzrosła świadomość zagrożeń ekologicznych w Polsce.
  • Nieco ponad 30% Polaków chce, aby edukacja ekologiczna znalazła się w programach szkolnych.
  • Wzrosło wyposażenie domów i mieszkań w rozwiązania proekologiczne.
  • Około 65% Polaków obawia się o przyszłość kolejnych pokoleń w kontekście zagrożeń środowiskowych.
  • Aż 85% kupujących w Internecie dostrzega greenwashing i nieekologiczne praktyki producentów i sprzedawców.

W Radzie Reklamy w ramach Green Project https://radareklamy.pl/greenproject/ nasi członkowie pracują nad stworzeniem samoregulacji w obszarze ekologicznej komunikacji w marketingu i reklamie. Prowadzimy działania edukujące konsumentów, jak rozpoznawać greenwashing, czyli ekościemę i jak skutecznie reagować.