KTO PYTA, NIE BŁĄDZI
COPY ADVICE™
NARZĘDZIE OCENY PRZEKAZÓW REKLAMOWYCH PRZED ICH EMISJĄ
Copy Adviceᵀᴹ w zgodzie z najwyższymi europejskimi standardami działa na polskim rynku od grudnia 2020 r., pomagając w identyfikacji możliwych problemów w przekazie. Minimalizuje ryzyko zaskarżenia reklamy, kolizji z zasadami etycznymi i narażenia wizerunku i reputacji. Uczestnicy rynku reklamowego w Polsce i twórcy reklam doceniają tę wyjątkową na polskim rynku usługę (www.radareklamy.pl/copy-advice/). Dzięki niej mogą sprawdzić zgodność przekazów reklamowych z Kodeksem Etyki Reklamy przed ich emisją.
Europejska branża reklamowa od lat korzysta z komfortowej usługi jaką jest tzw. copy advice. Copy Advice to skuteczne narzędzie wykrywające potencjalne nieścisłości czy też ewentualne zagrożenia płynące z przekazu reklamowego, zanim ten dostanie się na rynek. Korzystają z niego reklamodawcy, agencje reklamowe i marketingowe, nadawcy i dostawcy usług medialnych, a w niektórych krajach jest to wręcz obowiązkowe.
Copy Advice™ na rynku polskim to usługa polegająca na możliwości zgłoszenia do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy informacji nt. treści planowanych działań reklamowych na dowolnym etapie kreacji przed ich emisją, celem ich weryfikacji co do zgodności z Kodeksem Etyki Reklamy. Pozwala uzyskać merytoryczną opinię dot. ewentualnych zmian niezbędnych do dostosowania reklamy do obowiązujących lokalnie norm i przepisów etycznych.
„Gorąco rekomenduję korzystanie z Copy Advice™ zwłaszcza w sytuacjach, gdy przekaz reklamowy dotyka kwestii trudnych, wrażliwych, kontrowersyjnych. Usługa jest dostępna dla wszystkich uczestników rynku reklamowego w Polsce i jest doceniana przez coraz więcej firm” – mówi Piotr Kwiecień, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.
Jacek Kotarbiński o Copy Advice™
„Ze Związkiem Stowarzyszeń Rada Reklamy współpracujemy w zakresie usługi Copy Advice™, polegającej na niezależnej ocenie naszych przekazów reklamowych przez ekspertów z Rady Reklamy. Z punktu widzenia Provident Polska to niezwykle cenna opinia zgodności materiału z Kodeksem Etyki Reklamy od niezależnego źródła będącego wyznacznikiem standardów rynkowych oraz propagatorem samoregulacji w tym zakresie. Dzięki tej dodatkowej opinii mamy pewność, że reklamy nie naruszają żadnej kwestii etycznej. A komunikaty kierowane do klientów są czytelne i wolne od ryzyka reputacyjnego. Ten aspekt dla Providenta jest niezwykle ważny. Jesteśmy dumni z tego, że naszą dewizą jest odpowiedzialne pożyczanie. Dbamy by nasi klienci zostali poinformowani szczegółowo o warunkach oferty i kosztach pożyczki. Dlatego tak bardzo cenimy sobie sumienną ocenę, otwartą postawę i wnikliwe analizy materiałów oraz wysokie standardy współpracy. Szczerze polecam korzystanie z usługi Copy Advice™, która daje pewności i bezpieczeństwo treści kierowanych do odbiorców naszych reklam” – Iwona Harmasz-Jędrej, Marketing Communication Coordinator, Provident Polska S.A.
Rada Reklamy jako pierwsza organizacja w Polsce opracowała i wprowadziła na rynek usługę Copy Adviceᵀᴹ korzystając z profesjonalnych wzorców europejskich, w tym doradztwa The European Advertising Standards Alliance EASA (https://www.easa-alliance.org/), którego jest aktywnym członkiem.
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy powołał komisję Copy Adviceᵀᴹ, w której zasiadają profesjonaliści łączący wysokie kompetencje naukowe i doświadczenie biznesowe. Ich wiedza, umiejętności i doświadczenie gwarantują rzetelną analizę i ocenę projektów reklam.
Usługa ma charakter poufny – wszystkie informacje przekazane Radzie Reklamy dot. przekazu reklamowego są traktowane jako ściśle poufne.
Dla kogo Copy Advice™
- Członkowie Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy
- Firmy lub organizacje nie będące członkami Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy planujące kampanie reklamowe, które chciałyby zweryfikować zgodność przekazu reklamowego z ogólnymi normami etycznymi i Kodeksem Etyki Reklamy
- Agencje reklamowe, domy mediowe i nadawcy na etapie projektowania przekazów reklamowych i planowania kampanii
Korzyści z usługi Copy Advice™
- Bezstronna, rzetelna ocena projektu przekazu reklamowego pod kątem jego zgodności z Kodeksem Etyki Reklamy
- Oszczędność kosztów produkcyjnych i emisji w przypadku, gdy reklama naruszałaby zapisy Kodeksu Etyki Reklamy
- Zmniejszenie ryzyka zaskarżenia reklamy przez konsumentów czy inne firmy po jej emisji, w zakresie naruszeń zasad etycznych
Zapraszamy na stronę Rady Reklamy https://radareklamy.pl/copy-advice/. Znajdą tam Państwo wszystko, co niezbędne do korzystania z usługi.
Dodatkowych informacji udziela:
Piotr Kwiecień
Dyrektor Generalny
E: p.kwiecien@radareklamy.pl
M: +48 503 842 515