Uchwała Nr ZO 22/12 w sprawie odwołania od uchwały Nr ZO 89/11 dotyczącej reklamy firmy Procter & Gamble Sp. z o.o.
Uchwała Nr ZO 22/12
z dnia 14 lutego 2012 roku
Zespołu Odwoławczego
w sprawie Odwołania od uchwały nr ZO 89/11
dotyczącej skargi o sygnaturze akt
K/97/11
1. Zespół Odwoławczy Komisji Etyki Reklamy, działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, w składzie:
1) Piotr Górski — przewodniczący,
2) Marek Janicki — członek,
3) Mikołaj Janicki — członek,
na posiedzeniu w dniu 14 lutego 2012 roku, po rozpatrzeniu Odwołania od uchwały z dnia 7 grudnia 2011 roku nr ZO 89/11 dotyczącej skargi o sygnaturze akt K/97/11, złożonego na podstawie pkt. 50 Regulaminu Rozpatrywania Skarg przez Skarżonego (bliższe dane w aktach sprawy)
postanawia
oddalić odwołanie.
2. Zespół Odwoławczy ustalił, co następuje:
Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęło Odwołanie Skarżonego od uchwały nr ZO 89/11 dotyczącej skargi o sygnaturze akt K/97/11.
Zespół Odwoławczy uznał, że przedstawiony materiał nie spełnia przesłanek określonych w pkt. 50 Regulaminu rozpatrywania skarg z dnia 25 listopada 2010r., zgodnie z którym podstawę odwołania mogą stanowić wyłącznie nowe fakty i dowody, nieznane zainteresowanej stronie w dacie podjęcia przez Zespół Orzekający uchwały, o której mowa w pkt. 37.
3. Zespół Odwoławczy zważył co następuje:
Po zapoznaniu się z przedstawionym Odwołaniem, Zespół Odwoławczy stwierdził, że nie pojawiły się nowe okoliczności mające znamiona nowych faktów i dowodów w rozumieniu powołanego w pkt 1. powyżej postanowienia Regulaminu rozpatrywania skarg.
Biorąc również pod uwagę treść odpowiedzi Skarżonego na skargę nr K/97/11, Zespół Odwoławczy uznał, że przedstawione w niej informacje, nie są takimi faktami ani dowodami.
W związku z powyższym, na podstawie pkt. 54 a) Regulaminu Rozpatrywania Skarg Zespół Odwoławczy orzekł jak w pkt. 1 uchwały.