Etyka przekazów reklamowych w obliczu nowych zasad promocji na gruncie dyrektywy „Omnibus”
Agenda:
-
Dotychczasowe wybrane orzecznictwo KER i UOKiK odnoszące się do promocji cenowych.
-
Jakie zmiany czekają nas w podejściu do reklam w zakresie obniżek cen?
-
Zasada odnoszenia się do odpowiedniej ceny referencyjnej
-
Ogólne ogłoszenia o obniżkach cen typu -x% lub -x zł
-
Wyprzedaż „ostatnich sztuk”, „końcówek serii”
-
Artykuły o obniżonej wartości/ niepełnowartościowe
-
Produkty łatwo psujące się
-
Gazetki promocyjne
-
-
Do jakich przekazów dyrektywa nie ma zastosowania?
-
Programy lojalnościowe, karty rabatowe, kupony
-
Spersonalizowane obniżki cen
-
Oferty warunkowe (łączone lub wiązane)
-
Reklama porównawcza
-
-
U zbiegu prawa i etyki w reklamie korzyści cenowej – czy zawsze idą w parze?
-
Q&A
Radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie.
Ekspertka w dziedzinie prawa ochrony konsumentów. Od 2016 roku związana z Kancelarią Modzelewska&Paśnik. Była wieloletnią pracowniczką Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdzie specjalizowała się w sprawach z zakresu ochrony konsumentów i kierowała zespołem do spraw telekomunikacji i mediów. Doświadczenie zawodowe zdobywała w kancelariach, zarówno w Polsce, jak i w Stanach Zjednoczonych. Prowadziła wiele spraw z zakresu ochrony interesów konsumentów, które zakończyły się precedensowymi rozstrzygnięciami – na etapie postępowania administracyjnego i sądowego, włącznie z postępowaniem przed Sądem Najwyższym. Uczestniczyła w międzynarodowych projektach z zakresu ochrony konsumentów, między innymi jako przedstawiciel Polski w grupach roboczych Komisji Europejskiej oraz w projektach grantowych w ramach unijnej sieci Consumer Protection Cooperation. Była również zaangażowana w procesy legislacyjne z zakresu prawodawstwa polskiego i unijnego.