Na cóż nam ta etyka …?
Niejedna z firm boleśnie się o tym przekonała, a ich szefowie (zagryzając paznokcie) obserwowali kurczącą się sprzedaż i rosnące koszty, jako bezpośredni efekt kryzysów reputacyjnych. Truizm? Być może. W takim razie, skąd tak wiele przypadków komunikacji prowadzonej z naruszeniem zasad etycznych?
Czasem oczywiście jest to efekt brawurowej „jazdy po bandzie” i charakterystycznej dla naszej części Europy, filozofii „jakoś to będzie” oraz „może się uda”. Głupiej, wstrętnej, krótkowzrocznej,
ale niestety wciąż obecnej. Ale częściej (na szczęście), jest to objaw braku wiedzy czy zagubienia. Codziennie jesteśmy bombardowani nowinkami. Technologia oferuje nam możliwości,
które były jeszcze przed chwilą – niewyobrażalne. Wszyscy mówią o AI, Beatles „wypuścili” nowy utwór, influence marketing rozwija się jak szalony, „Big data” rozpycha się w każdym zakątku naszego życia, technologie przekładają się na nowe narzędzia i gałęzie komunikacji.
Sustainability i ekonomia regeneratywna zdobywają swój głos. Ba, ryczą !!!!
Dlaczego warto wziąć udział? Podczas konferencji zastanowimy się, jak będzie wyglądała „etyka przyszłości”. Poza gotowymi receptami, wspólnie pochylimy się nad dylematami, które obecnie nas frapują, a nie mamy pewności czy i jakie rozwiązania przyniesie przyszłość. Będziemy mieli szansę zadać pytania, podzielić się swoimi wątpliwościami, wejść w dyskusję z prowadzącymi i uczestnikami. Porozmawiamy o standardach, o trendach, o rozwiązaniach, o tym co robić w sytuacji kryzysowej, bądź gdy rodzi się wątpliwość. Zapraszamy serdecznie! Dołożyliśmy starań, aby ten czas był ciekawy i pożyteczny.
Żeby stał się wydarzeniem, które pomoże nam wszystkim komunikować się etycznie i móc oceniać pod kątem etyki, działania innych.
Wraz z Elżbietą Kondziołą reprezentującą Prezydium Komisji Etyki Reklamy pokażemy Wam Raport z działań i osiągnięć Rady Reklamy od jej początków do dziś. Wejdźcie w to! Zarejestrujcie się! 7.12.2023 https://radareklamy.pl/reklamuje-etycznie/ Maciej Lissowski, Przewodniczący Prezydium Komisji Etyki Reklamy