Uchwała Nr ZO 44/18 w sprawie odwołania od uchwały Nr ZO 25/18 dotyczącej reklamy internetowej marki Pampers
Uchwała Nr ZO 44/18
z dnia 24 kwietnia 2018 roku
Zespołu Odwoławczego
w sprawie rozpatrzenia odwołania od uchwały nr ZO 25/18
dotyczącej skargi o sygnaturze akt K/07/18
1. Zespół Odwoławczy Komisji Etyki Reklamy, działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, w składzie:
1)Małgorzata Augustyniak – przewodnicząca,
2) Beata Cywińska-Durczak – członek,
3) Sławomir Skowerski – członek,
na posiedzeniu w dniu 24 kwietnia 2018 roku, po rozpatrzeniu Odwołania od uchwały z dnia 21 lutego 2018 roku nr ZO 25/18 dotyczącej skargi o sygnaturze akt K/07/18, złożonego na podstawie pkt. 50 Regulaminu Rozpatrywania Skarg przez Skarżącego (bliższe dane w aktach sprawy)
postanawia oddalić Odwołanie
2. Zespół Odwoławczy ustalił, co następuje:
Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęło Odwołanie Skarżącego od uchwały nr ZO 25/18 dotyczącej skargi o sygnaturze akt K/07/18.
Zespół Odwoławczy uznał, że przedstawiony materiał nie spełnia przesłanek określonych w pkt. 50 Regulaminu rozpatrywania skarg z dnia 19 stycznia 2018r., zgodnie z którym podstawę Odwołania mogą stanowić wyłącznie nowe fakty i dowody, nieznane zainteresowanej stronie w dacie podjęcia przez Zespół Orzekający uchwały, o której mowa w pkt. 37.
3. Zespół Odwoławczy zważył co następuje:
Po zapoznaniu się z przedstawionym Odwołaniem, Zespół Odwoławczy stwierdził, że nie pojawiły się nowe okoliczności mające znamiona nowych faktów i dowodów w rozumieniu powołanego powyżej postanowienia Regulaminu rozpatrywania skarg.
Biorąc również pod uwagę treść skargi, Zespół Odwoławczy uznał, że przedstawione w niej informacje, nie są takimi faktami ani dowodami. Zespół Odwoławczy stwierdził, że polemika z uchwałą Zespołu Orzekającego nie może zostać uznana jako nowy fakt i dowód w przedmiotowej sprawie.
W związku z powyższym, na podstawie pkt. 54 a) Regulaminu Rozpatrywania Skarg Zespół Odwoławczy orzekł jak w pkt. 1 uchwały.