Uchwała Nr ZO/069/22u z dnia 31 sierpnia 2022 r. Zespołu Orzekającego w sprawie o sygn.: KER/092/22
1. Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy, działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, w składzie:
-
Elżbieta Kondzioła – Przewodnicząca;
-
Zofia Sanejko – członkini;
-
Donata Wolińska – członkini;
na posiedzeniu w dniu 31 sierpnia 2022 r., po rozpatrzeniu skargi o sygnaturze akt KER/092/22, złożonej na podstawie pkt. 12 Regulaminu Rozpatrywania Skarg, przez konsumenta (bliższe dane w aktach sprawy) (dalej „Skarżący”), przeciwko Millennium Bank SA w Warszawie (dalej „Skarżony”), w sprawie dotyczącej reklamy konta bankowego
postanawia
skargę oddalić.
Uzasadnienie
Zespół orzekający po dokonaniu analizy materiału w przedmiotowej sprawie stwierdził, iż w przypadku przedmiotowej reklamy nie doszło do naruszenia standardów wynikających z Kodeksu Etyki Reklamy, w szczególności Skarżony nie wprowadził potencjalnych konsumentów w błąd w zakresie właściwości reklamowanego produktu, nie doszło również do naruszenia ogólnych standardów etyki w reklamie.
W szczególności, w ocenie Zespołu Orzekającego nie doszło do wprowadzania w błąd, ale do wprowadzenia nowego produktu na rynek, co stanowi dopuszczalną praktykę reklamodawcy.
Stanowiska stron oraz dokonane w sprawie ustalenia faktyczne
Według Skarżącego reklama w sposób mylący informuje o produkcie reklamowanym jako o produkcie nowym, tymczasem jest to produkt istniejący w ofercie reklamodawcy od lat.
Skarżony odrzucił stawiane mu zarzuty wskazując, iż wprowadził na rynek nowy produkt, wycofując poprzedni z oferty.
Zdania odrębne
Brak